tisdag 17 mars 2009

Intressant bok

Idag har jag varit på utbildning i jobbet igen. Det börjar kännas fullt i skallen, och jag är trött som sjutton! Har inte ens orkat gå nån längre prommis med vovven idag....han är pigg som bara den, så imorgon får vi ta igen det :)
Idag har jag också varit på bibblan och hämtat en bok jag ska låna. Den heter "Öka din kreativitet-den artistiska vägen" av Julia Cameron. Det är egentligen en kurs, och den verkar så otroligt intressant. Ska börja läsa den ikväll, och eftersom klockan är rätt sent nu, så får det bli alldeles strax om jag ska hinna läsa nåt. Det är ganska otroligt att jag lånar en sån bok, att jag skulle vara kreativ är för mig egentligen helt sannolikt...
Men det var i somras när barnen var hos mormor i en vecka, som jag fick en massa tankar om vad jag ville göra, som jag insåg att jag faktiskt kan saker, och att det är väldigt kul att skapa! Det ger en sorts lugn i själen, och öppnar nya dörrar på nåt vis...
En sak jag har tänkt på är, att med det liv jag lever idag, mycket stress och massor av saker på gång, jobbar, barnens aktiviteter osv, gör att man inte "hör" sina tankar, vad man vill osv. Jag tror i mångt och mycket att vi har svaren inom oss, på många saker, men att vi tar oss inte tid att lyssna helt enkelt....
För mig blev det så uppenbart den där veckan i somras när barnen var borta en hel vecka (det har aldrig hänt sen de föddes), sambon jobbade över och jag var helt ensam med mig själv och mina tankar. Att helt plötsligt känna vad man vill, prova på saker jag aldrig gjort förut. Annars tycker jag att det lätt kan försvinna i alla måsten man har omkring sig...

Själv har jag insett att jag måste ha både och. Jag behöver både det utåtriktade med människor runt mig, och även lugn och ro, varje dag för att jag ska trivas. Och det är nog mest lugnet man inte hinner med :)

Men nu ska jag sluta skriva och börja läsa den där intressanta boken.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar vara en intressant bok. Och visst är det viktigt att få sin egen tid och och framför allt lite lugn emellan varven där man kan ladda batterierna. Man får ju inte glömma bort sig själv, vilket är lätt hänt.

Ha en skön dag!

Eva Loppan sa...

Du får berätta om boken var läsvärd! Ja o du vet ju vad vi pratade om med egen tid...något jag måste lära mig!

Kramar Eva

Anonym sa...

Tjoho tjohej...Du har en award hos mig! Hoppas du har en bra dag!!! Kramar!