tisdag 3 mars 2009

Jag vill ha vår!

Den här veckan blev inte lika mycket arbetsvecka som jag trodde. Det blev mer hämta-barn-på-skolan-för-att-hon-kräkts-vecka. Men det gick snabbt över, så imorgon kör vi igen! Ingen annan i familjen verkar ha drabbats...än i alla fall. Peppar, peppar! Men det verkar gå som en löpeld i vår lilla stad just nu, så den kan ju komma igen...Hope not!

Just nu längtar jag oerhört efter våren. Men med meterhöga snödrivor lär det inte bli på den närmsta tiden..Men jag längtar efter solen, värmen och att få vara ute i trädgården och pyssla. I år har jag bestämt att jag ska försöka göra lite mer på tomten. Jag har fått för mig att jag vill ha en trädgårdssoffa i ena hörnet av tomten, där man ska kunna sitta i lugn och ro och läsa en bok om man vill, eller bara vila. Det måste vara en soffa som kan stå ute i regn, men att man kan ha lite härliga kuddar man kan lägga dit när man vill sätta sig. Och så skulle jag vilja göra ett vattenarrangemang på framsidan av huset, av nåt slag....ja, mitt i all snö får jag väl sätta mig ner och skriva ner mina idéer :)

Japp, två dagar att jobba har jag, sen fyra dagar ledigt. Känns inte helt fel :)

Kram♥


Googlad inspirationsbild

4 kommentarer:

Anonym sa...

Samma här! Känns som en evighet men det brukar gå snabbt när det väl blir varmt. Låter som en bra idé! Spännande!! :) Ha en toppenbra vecka trots kräken! KRAM

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Elin sa...

Jag har också planer på att fixa mer i min trädgård i år. Längtar tills det blir lite varmare så man kan sätta igång! :-) Har redan börjat ta "före" bilder :-)

Anonym sa...

Den där sjukan vill man ju undvika...
Här gjorde vädret ett omslag mitt på dagen. I morse var det 2 plusgrader och ruggigt. När jag gick ut på lunchen var det soligt och 7 grader varmt. Urskönt!
Det är nära nu.. :o)
Kram

Anonym sa...

här längtas det med till våren,såg mitt första vårtecken idag en snödroppe så fin:O)