onsdag 29 juli 2009

Billigt med loppis

Jag och döttrarna var tvungen att besöka zooaffären idag då jag haft sönder termometern när jag skulle rengöra akvariet. I den affären finns inte bara fiskar utan även fåglar, marsvin och råttor mm. Döttrarna står alltid och suktar utanför burarna med råttor och marsvin, hamstrar o dylikt. Jag har alltid gillat djur, men inte råttliknande....Tur att jag kunde avskräcka dem lite om hur dyrt det var att skaffa marsvin.
-Ser ni här vad buren kostar?
-Nej mamma, vad står det? undrar yngsta dottern.
-975 kr...
- Hur mycket pengar är det? undrar hon.
-Nästan 10 hundringar!
-Oj....
-Och hamstern, säger jag, den kostar 600 kr (för två stycken som är ett par)...
-Men mamma! säger 10-åringen. Då kan vi åka på loppis och köpa en bur billigt! Och sen har vi råd ändå!
-Eh...

Alltså där fick jag för att jag sagt att det är så billigt att handla på loppis....

1 kommentar:

Titti sa...

Haha,ja där ser man vad de minns de små :) Jag har en råttbur till salu om du vill köpa ;) Ha en härlig dag!!!