torsdag 16 juli 2009

Snart, snart...

Bara imorgon kvar, sju timmar, sen semester!! Känner på att det kommer att vara riktig "fredagsstämning" på jobbet, vi är fem stycken som går på semester i min grupp. "Fredagsstämning" brukar betyda en hel del humor, även en bit under bältet ibland. Haha! Känner mig redan på humör... :-)
Planerna börjar smidas, vad ska man göra då under ledigheten? Jag har ju inte bestämt nånting eftersom sambon redan haft sin semester. Men det är riktigt skönt att få göra lite som man vill, ta dagen som den kommer. Jag ska nog redan i helgen på auktion igen, en loppis blev det igår och jag blev nästan omkullsprungen där! Herregud....folk verkar som tokiga i loppisar. Hittade en trearmad ljusstake i smide för 20 kr som var jättesöt, ska ha den i köket :-) Såg också ett ovalt bord till vardagsrummet, men jag vill ju helst ha ett runt bord, så jag avvaktar lite och ser om jag hittar nåt. Det dyker nog upp förr eller senare...!
Imorgon kommer mina hjärtan hem också. Längtar verkligen efter dem, de har varit borta hela veckan. Samtidigt har det varit jätteskönt att få tid för sig själv.
Ikväll har sambon och jag varit på spansk restaurang och ätit, vi satt på uteverandan mot parken i stan, och där var det sångkväll med lite artister. Mysigt var det verkligen!

Nu ska jag lägga mig och läsa lite i min spännande bok, "Finn din inre styrka" av Sanna Ehdin. Jättebra bok om att lyssna mer på sig själv och hitta den inre styrkan, vad man vill. Det gäller att lyssna innåt :-)

Gonatt på er!

3 kommentarer:

Jennyshemochharmoni sa...

Å vad härligt det lät! Vädret har ju vänt nu också :) Ha en riktigt härlig dag och lycka till på loppisarna ;) KRAM!!

Titti sa...

Härligt med semester!! Efter hela långa året så är det ju de stackars lediga veckorna man längtar till!! Jag ska väl vara Florence Nightingale de närmaste dagarna. Doften av jodopax finns överallt just nu :( Ha en härlig fredag kväll!!! Kramar!

Hallon & Blåbär sa...

Hoppas du får en toppensemester!