söndag 26 juli 2009

Jag vill ha bättre väder

Nä inte har det varit toppenväder direkt, veckan som varit. En enda dag har varit regnfri. Nu hoppas jag på att en bättre vecka kommer! Idag kommer solen lite då och då, sen kommer ett fint regn...och sen sol igen.
Det är inte så lätt att hitta på vad man ska göra i tråkvädret. Idag har tjejerna varsin kompis medan jag och sambon smågrejat lite. Snart är dotterns skrivbord klart, blir så spännande! Har lite till att måla innan det är klart, sen är det bara att montera skrivstolen och skruva i de nya handtagen. Bild kommer när det är klart....En rensning på hennes rum ska också göras innan vi kan sätta in skrivbordet, det ser jag inte lika mycket fram emot *gaah*, men det måste göras. Hon har alldeles för litet rum och för mycket grejor.
En dag har vi bakat också, tjejerna gjorde hallonkakor med diverse uteseende ;-) Men goda blev dom!
Imorgon ska jag se om morfar är hemma, de har kattungar där så tjejerna är sugna att titta på dom...vet inte om jag törs titta, är faktiskt väldigt sugen på en katt. Har alltid haft katt förut, i många år...dom är ju så goa...Men vi får se!
Igår var vi på loppis igen, i brist på annat att göra. Hittade ännu en bok av Jackie Collins, så nu har jag snart hela serien om Hollywoodfruar! Boken såg nästan helt ny ut och kostade endast fem kronor! Sen hittade jag även böcker till barnen, jättefina, för endast fem kr styck! Det är ju så kul med loppis! Man vet aldrig vilka fynd man kan göra...

Nej nu är det bäst att jag checkar av alla barn tror jag...


Baka baka, hallonkaka


Vackra rosor på min födelsedag

3 kommentarer:

Jennyshemochharmoni sa...

Verkar som om ni hittar på en massa skoj trots det tråkiga vädret! Loppis är ett säkert kort ;) Ser fram emot att se skrivbordet :) KRAM!

Hallon & Blåbär sa...

Jadu, inte är det någon skillad på vädret här heller, grått och regnigt men som tur är det lite uppehåll emellanåt, så man kan traska ut i skogen och spana efter kantareller, funderar på att försöka lära vovvarna att hitta dom rackarna =)

Nu håller vi alla tummar vi kan för bättre väder!

Cissi sa...

Här har det också varit trist väder i en hel vecka.. Men idag har vi nästan klarblå himmel, bäst att passa på att vara ute...
Det bästa med regn är att jag får en massa bra saker gjorda inomhus. Bakat, tvättat och städat, vi har så fint inne. :o)
Fast det är ju ingen sysselsättning jag vill ha under fyra veckors semster.
Tycker vi kräver lite högtryck!