lördag 11 juli 2009

Loppisdag

Idag hade jag bestämt mig för att åka på loppis eller auktion. Det blev det förstnämnda. Åkte runt på lite olika och kunde faktiskt hitta några grejor! Sprang över några böcker som jag läst för ett antal år sen, och försökt beställa för att läsa dem igen, men de finns inte att få tag på...så nu blev jag så glad när de stod där i hyllan och bara väntade på mig!Även om de är lite slitna så går de ju att läsa...toppen! Sen hittade jag också en korg som ska användas som ytterkruka till en blomma och en pall som ska målas och användas i vår nya hall sen.
Det var så roligt att jag känner för att åka på en runda imorgon också. Yngsta dottern som var med köpte ett gosedjur och en liten porslinshund, såna som inte görs längre. Tänk va roligt att fynda för så lite pengar, hehe.
Jag har en sak till som jag funderat på, och det är en balja som jag skulle vilja köpa och göra ett vattenarrangemang i. Den är i plåt och jättefin, ska fundera och åka dit när de öppnar igen, tror jag ska köpa den om den finns kvar.
Eftersom solen har tittat fram igen och värmen stigit från ca 12 till 18 grader blir det grillning ikväll. Min mage kurrar nu, jag har haft så kul idag så jag knappt har kommit ihåg att äta ;-)

Hoppas att solen lyser hos er och att ni får en skön helg!

Kramar


Bokfynd...


Korg o pall som ska fixas


1 kommentar:

Hallon & Blåbär sa...

Kliar i fingrarna på mig, vill ju också på loppis. Kul att fynda böcker.

Ha en bra dag!