tisdag 21 juli 2009

Semester shopping o projekt på gång

Ja jisses vad det har öst ner regn idag. Vräkt ner! Likaså igår...Barnen och jag tog ett snabbt beslut att åka till Ikea. Sagt och gjort. Väl framme var det inget regn alls, lite mulet men varmt och skönt. Och typ 3000 turister som trängdes med husbilar, husvagnar och allt...hade vi vetat det hade vi nog stannat hemma. Men nu var vi ju där så då gick vi en runda. Det blev inte så mycket handlat, men lite smått och gott. En ny salladsskål, tre paket värmeljus, möbeltassar, två nya krukor, korgar, en skrivbordsstol till yngsta dottern. Det var väl allt. Sen for vi vidare till Barnens Hus, där köpte tjejerna lite smågrejor. Sen var jag ju så nära så jag kunde inte låta bli att gå in på min favortitaffär, Boom. Dom har så otroligt mycket fint där inne! Jag köpte en tvättkorg i vit korg, ett par klädkrokar med hjärtan och en jättesöt vas i lite gammal stil. Såg ett jättefint nyckelskåp i gammal stil också men köpte inte...men kanske nästa gång vi åker dit. Och det blir nog snart eftersom det snart är dax för att köpa inredningen till tvättstugan. Hehe.
Sen åkte vi också till Skopunkten, där hittade jag ett par skor på rea. Så det blev några klipp idag ändå :-)
Igår gjordes det också ett klipp. Yngsta dottern och jag åkte till en antikhandel som vi inte varit på. Där stod ett skrivbord och väntade på oss ;-) Ett trärent mindre skrivbord, enkelt men fint, med en lång låda. Det blir helt perfekt på hennes rum! Behöver nog bara slipa lite grand och sen måla vitt. Vi köpte nya knoppar på Ikea istället för dom träknoppar som satt där. Ska visa bild sen när jag målat det. Så imorgon blir det en tur till färghandeln för lite inköp där och sen är det nog bara att sätta igång eftersom hon så gärna vill ha sitt skrivbord. NU. Tålamod; vad är det ;-)

Nej nu är jag rätt trött efter dagen. Ska se om det är nåt på tv och bara slappa...

Ha en skön kväll!


Min nya plåtbalja som jag löste på auktion, blev lite blommor o sten i den




2 kommentarer:

soffie sa...

va fint det blev med baljan m blommorna,
ha en gonatt

Titti sa...

Hihi,ja det är tur det ;) Annars får du stöka hit :) Det är ju inte sååå långt ;) Ha en härlig dag!!