fredag 9 januari 2009

Äntligen fredag - en återkommande fras hos mig

Äntligen fredag. Måste vara min vanligaste mening här på bloggen, men det är ju så underbart :) Har gjort kotletter med grönpepparsås och kokt broccoli och pommes frites idag. Det är jättegott och enkelt. Så här gjorde jag:

Bryn kotletter i en stekpanna, salta och peppra. Lägg över dem i en låg panna.
Lägg i ca 1,5 msk grönpeppar och låt dem bara brynas lite lätt. Häll på 1 dl vatten, 2 dl matlagningsgrädde, ca 1/2 köttbuljongtärning och också ca 1 msk vetemjöl utrört i vatten. Låt såsen koka upp och häll sen över såsen i pannan med kotletterna. Låt koka i ca 10 min till kotletterna är genomkokta och möra. Servera med potatis/pommes frites och grönsaker. Mums! Själv drack jag ett glas rött vin till och känner mig lagomt pömsig. Blir nog ett glas till och lite popcorn med barnen, framför teven och Let´s Dance som börjar ikväll. Blir kul att se!

Hoppas ni får en härlig fredagkväll...♥


2 kommentarer:

Anonym sa...

Fredag ja... En vanligt återkommande fras även hos mig känns det som... Därför skrev jag på engelska idag.. :o))
Ha en riktigt mysig kväll med vin och dans.
Kram

♥ Sanna ♥ sa...

Underbart med recept här blev det tacos lillkillen har kompis hos sig och just nu har vi guitarrhero tävling här dånar i hela huset... tur att lilltjejen sover som en stock NÄR hon väl SOMNAT!!!!
Önskar dig en underbar helg!!!
Visst hade jag lovat dig ngt..recept på ola eller vad var det glömt så påminn mig snälla!!!
KRAMISAR