måndag 5 januari 2009

Utrensning och myskväll

Igår fick jag sån energi. Först rensades ett skåp med gardiner och sängkläder. Hittade en massa sängkläder från när barnen sov i spjälsäng, och hur jag än ville så kunde jag inte slänga de söta små sängkläderna! Man har ju så många minnen till det....men det trista är ju att man inte kan spara allt sånt, då får man ju bygga sig ett hus till, eller nåt....men vissa saker få helt enkelt bli kvar. Lite gardiner och kuddar som numera inte används åkte i soppåsen. Snyggt och fint blev det i skåpet!
Sen kastades lite blommor som ser lite tråkiga ut. Jag har faktiskt en blomma som jag haft sen jag flyttade hemifrån, då jag var i 20-årsåldern. Alltså halva mitt liv! Den blomman kan jag bara inte slänga heller. Tror den kallas elefantöra.... Men några andra åkte ner i soppåsen! Sen fixades min Jysk-hylla med korgar som jag köpte i höstas. Dom är ju så dåliga att dom inte ens kan limma ihop sina grejor, så vi tog loss den och limmade och den blev betydligt stadigare. Skönt! Sen har jag också fållat två par jeans. Va skönt det är när man får saker gjorda, eller hur!

På kvällen gjorde sambon en brasa i öppna spisen, och eftersom det är extremt kallt ute så var det så skönt att sitta å värma sig! Nu är jag lite less på den här kylan, det har varit -20-25 grader i flera dagar! Men imorgon skulle det bli lite mildare, blir skönt så kanske man kan ta sig ut en långprommis med hunden, som har hur mycket energi som helst.
Idag har jag jobbat, men oj så less jag var. Hade gärna gett vad som helst för att få ligga kvar imorse, men icke....Men dagen har gått fort och nu är jag hemma igen.
Känner mig fortfarande på rensningshumör, och jag ska nog rensa lite papper och annat. Ut med det gamla och in med det nya. Känns underbart att man gjort bort julen, imorgon åker gran och ljusstakar undan och sen får det vara vår. Sitter och tittar på allt fint på Jotex och funderar på att beställa lite gardiner och kuddar. Men jag får väl vara lite sparsam....hrmm....var det inte ett avlopp som det skulle sparas till, jaja....


Kanske blir det en brasa i kväll också...så varmt och mysigt...♥

4 kommentarer:

Miss Agda sa...

Visst är det en härlig känsla att rensa (trots att det alltid inte är så lätt)? Man rensar lite i själen också. Ha en skön måndagkväll:)

Eva Loppan sa...

Va duktig du är! Själv har dagen gått i idrottens tecken. Först hade Alexander hockeyträning och sen handbollsträning. Håller alla tummar att det blir lite mildare till imorgon då blir det skoter och korvgrillning! Kanske vill ni hänga med om vädret tillåter;-)

Kraaam Eva

Ett skönare liv sa...

bra jobbat :)

unna dej nått gott nu :)

kram nadja

Anonym sa...

Usch vilken tråkig sak att spara till, avlopp...

Tack så mycket för din snälla kommentar, jag jobbar inte med webbdesign eller design över huvud taget, jag jobbar som systemutvecklare.