lördag 7 mars 2009

Härligt med ledighet!

Igår hade jag en underbar dag med mina tjejer. Vi tog en lång sovmorgon, därefter frukost och lite slappande på förmiddagen. Efter lunch åkte vi ner på stan. Där blev det en hel del shopping! Bl a köpte jag ett täcke till Mirax, som han ska ha när han blivit blöt och kanske sitter i bilen en stund, vår och höst då. Kan vara skönt att ha ett lite täcke så att han inte blir kall :) Tjejerna shoppade lite egna småprylar, efter det gick vi på fik. Yngsta dottern valde chokladboll och när hon tagit den första tuggan utbrast hon: "-Jag visste att det här skulle bli en bra dag!!" Haha, det var det hon tyckte allra bäst om.....:)
Vi kom hem på eftermiddagen, nöjda och belåtna efter tre timmar på stan. Det blev en biffstroganoff till middag, och ett glas vin...jättegott :) En liten 50-minutersrunda med hunden efter det, inklusive en stunds träning. Den här gången aktade jag mig noga för att böja mig fram när han kom med sin leksak, haha....
Sen blev det Let´s Dance i vanlig ordning, blev helt förstörd över att Niklas åkte. Var väl inte han som skulle det :(
Idag har jag också haft sovmorgon och en lång härlig frukost! Sen har jag skjutsat yngsta dottern till kalas, och jag och äldsta for på stan en stund. Kom hem ca 13,30 och drog iväg till kompis som bor en bit utanför stan, och vi gick över en timme med hundarna. Det var helt underbart väder, solen sken och det var nollgradigt. Mirax tyckte nog den här gången att två schäfertikar blev lite för mycket....de leker ju inte på samma sätt heller, vet faktiskt inte hur flatten leker, men det är kanske inte så mycket brottning och "munhuggning". Men nöjd och belåten var han ändå när vi kom hem!
Nu väntar väl lite melodifestival, efter en härligt kycklingwok med sötsur sås, som jag hittat hos Hallon & Blåbär, sambon åt tre portioner, han älskar verkligen sån mat...men det var jättegott även om det tog en stund att göra.

Hoppas ni får en skön kväll nu, själv ska jag bara slappa, är riktigt nöjd och trött...

Kram ♥


Mirax på behörigt avstånd från tjejerna, fniss...lite respekt har han allt!

1 kommentar:

Anonym sa...

har du tagot foto på ehadern själv? riktigt vackert får man lov och säga!