söndag 29 mars 2009

Utställningsträning i snöväder

Nä ingen Ikearesa blev det i helgen. Men lika skönt det, vi får ta det med hyllorna längre fram. Det blev istället en runda på stan i lördags, köpte present till 1-åriga kusinen, och en present till ett kalas den yngsta ska på på tisdagkväll. Sen blev det också ett par jeans till 9-åringen. Därefter blev det lite dammsugning och sambon åkte iväg och kollade vår mercakombi som jag hade hört lite konstiga ljud i. Men det var ingen fara, skönt, bara några fjädrar som lossnat. Vi ska ju snart åka till fjälls, och då vill man att allt ska vara okej.
Imorse klev jag upp tidigt, ja det kändes ju så i alla fall efter som det var sommartid idag. Vilket man inte kunde tro på vädret då snön vräkte ner! Fick i alla fall besök av en arbetskompis som kom med sin lilla söta hund, och vi gick iväg och lät dem busa på en promenad, sen tränade vi lite inför utställning vi ska åka till 18:e april. Mirax blev så till sig över sällskapet att han bet mig i fingret när vi tränade att ställa upp dem. Hade en godis i handen och han bet i sin iver mig i fingret. Rackaren!
Jag har funderat lite under eftermiddagen och kvällen och kommit på att jag nog måste träna utan godis, eller i alla fall på annat sätt. Kanske får jag lära honom att stå fint och att han får godisen efter en stund. Nu har jag hållit den i näven och han har fått bita i den medans han står, vilket inte funkar så bra för en godissugen flat....
Efter lunch idag åkte vi iväg till söta kusinen som fyllt 1 år. Han fick en lastbil, tror han tyckte om den. Man kunde trycka på gubben som satt i så blev det lite olika ljud, bl a motorljud, och en liten sång som spelades. När den gick igång hoppade han upp och ner där han satt och såg väldigt lycklig ut :) Tänk så fort man glömmer bort hur det är att ha småbarn. Hur snabba dom är och att man måste passa dom hela tiden....men söta är dom.
Satt om blommor har jag också hunnit, i lördags. Det är så skönt att ha det gjort, och blommorna blir så fina! Ett par stycken är det kvar men det tar jag vid tillfälle.

Nä nu laddar jag om för en ny vecka, kan behövas när jag ska ge mig in i hetgröten med allt nytt jag lärt mig. Vet inte om det har landat precis, så man får väl ta ett samtal i taget :) Känns lite pirrigt att vara "ny" igen, men vad vore väl livet utan utmaningar?!


Googlad bild av dansk/svensk gårdshund som min arbetskamrat har, verkar vara en trevlig ras! Skulle faktiskt kunna tänka mig en sån nångång...

2 kommentarer:

Ulrika sa...

När jag och min dåvarnade boxertik tränade lydnad kunde inte jag heller ha godis, hon blev för på! i stället hade jag hennes favvoleksak i fickan. En boll som satt fast på ett snöre. Bara vetskapen för henne att den låg i fickan gjorde henne otroligt förig! Sen fick hon såklart den som beröm, kampa lite och sen koncentration på något moment igen. Det kanske kan vara ett tips?
Ha en fin vecka!
Kram Ulrika

Eva Loppan sa...

Hej vännen! Ja en sådan hund vill jag verkligen ha....så söta. Träffade på grannes flat idag och han höll på att nocka mig....

Hoppas dagen varit bra

Kraam Eva