tisdag 10 mars 2009

Igår på min lediga dag blev det lite spring på stan. Först med vovven, träning på gågatan, kontaktövningar. Vilket var svårt från början då det var länge sen han var där, men sen gick det jättebra!
Sen försökte jag hitta "genomskinliga" papper som man kan använda om man vill rita av nånting, skulle ha till ritningen på huset. Men inte hade de det på bokhandeln inte! Måste fixa nånting då vi ska rita lite på tvättstugan. Det börjar dra ihop sig, först ska garaget städas. Sen ska vi sätta in garderober och hyllor där, så nu är det bara att sätta igång så snart som möjligt eftersom vi inte vill stå och hålla på mitt i sommaren! Vi måste ju flytta över allting som är i förrådet och tvättstugan nu, för att kunna göra i ordning där.
Sen blev det också en ganska lugn dag. Det var grått, trist och slaskigt ute, så det blev ingen långpromenad...men senare på kvällen körde jag ett pass lydnad medans äldsta tjejen var på sin gympa.
Såg Simon och Thomas igår på TV3 och blev alldeles lyrisk! De gjorde i ordning ett sovrum, och det blev sååååå fint! Så vill jag ha det också. Det blev en romantisk stil med mycket vitt, sänghimmel, mycket naturmaterial...vita blommor, jättefint!

Idag börjar jag sent och jobbar till 18,00. Tog en rask promenad med hunden efter att ha lämnat barnen och ska snart göra mig i ordning för att åka...blä...inte sugen idag! Är mer sugen att plantera om blommorna, som jag inte hann igår, och fixa och dona lite. Man känner liksom för att ha vår nu! Men här snöar det småspik idag...

Nej nu är det dax för mig att göra mig i ordning...

Ha en bra dag!


Köpte vita tulpaner igår, älskar ju tulpaner

4 kommentarer:

Elin sa...

Hello! :-) Har du kollat efter pappret på Panduro? De borde ha det tycker jag.

Jenny sa...

Jag håller med dig! Tyckte sovrummet blev jättefint jag med. Kändes verkligen lyxigt! KRAM

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Ulrika sa...

Låter som att ni har projekt fram i vår! Men kul att göra om!

Hoppas dagen blir bra trots sent jobb!

Kram från Ulrika

Anonym sa...

Träningen som blir av, är den bästa sägs det. Tänkte på träningen med hunden som du är så duktig med.
Själv skyller jag på att det är så dåligt underlag ute och så blött så jag skjuter lite på träningen. Har fullt upp med att fundera på om jag ska anmäla till SSRK-utställningen här i Visby i maj, eller inte. Svårt val!
/P