måndag 23 mars 2009

Tiden går fort

I fredags kväll ringde mamma och frågade om hon fick låna barnen :) Om hon fick! Lördag förmiddag lämnades dom och sambon och jag for ner på stan. Jag fixade några ärenden och sen gick vi och åt lunch. Efter det åkte vi till syster där vi satt och surrade över en kopp kaffe. Mycket trevligt! Flera nya idéer fick jag till vår hall :)
Efter det åkte vi hem och bar in veden från släpvagnen som stått några dagar. Det var gjort på ca 25 minuter, skönt! Sen for vi iväg och handlade lite fläskfilé och grönsaker. Vi stekte den och gjorde även ugnsstekta grönsaker av rödlök, squasch, färsk sparris, tomater, paprika. Till det gjorde vi en tzatsiki och drack ett glas rött. Mums!
Sen tog vi en lång skön promenad med hunden, det var verkligen länge sen vi gick tillsammans, vi bara pratade och det var så mysigt!
Sen blev det tv och Robinson, tycker att det var rätt okej. Kan nog bli spännande.
Söndag förmiddag ägnades åt städning och sen var det dax att hämta barn, den yngsta skulle på kalas igen. Under tiden tog jag en skön långprommis med hunden.

Det var den helgen. Varför går det så fort? Nu är tom måndagen snart över och imorgon är det tisdag. Det rusar iväg!
Nu ska jag lägga mig och läsa min bok igen, och hoppas att jag inte somnar efter första sidan.

Kram ♥

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt när nån vill låna ens barn :) Lite egentid är aldrig fel! Kram på dig!

Anonym sa...

Vad härligt med en helg för sig själva. Tiden går så fort, ibland önskar jag att man jobbade två dagar och var ledig fem.. :o)
Kram

Anonym sa...

Önskar att MIN mamma kunde ringa och fråga om hon fick låna mina barn någon enda gång..

Har ALDRIG skett tyvärr..

*gör mig ledsen*

:/

Tack för titten och kommentaren förresten! Och visst ÄR det irriterande när frisören står o pratar skit om andra över huvudet på en... Det får mig att backa undan, helt klart.

Ha en fin dag!