tisdag 27 april 2010

Snart är april slut

Mitt i veckan imorgon! Tänk vad fort det går och snart är maj här :-) Som man längtar efter sol och värme :-) Tyvärr verkar det som det ska komma en del regn i veckoslutet här. Jag hoppas att det blir en del uppehåll ändå, vi har inte hunnit med trädgården här hemma, och det är hög tid att ta tag i krattning med mera. Kanske lite fina vårblommor framför dörren också?
Först ska väl Valborg firas in på fredag, och vi ska fira den med gymnastikföreningen som ordnar majbrasa i stan, med korv, fika, lekar, manskör och brasa, som det ska vara :-) Så jag hoppas som sagt på uppehåll...:-)
Jag är också väldigt sugen på loppis, och helst när auktionerna kommer igång :-) Tänk vad roligt det ska bli! Kanske kan jag hitta mitt vardagsrumsbord den här sommaren?
Det är också hög tid att boka in vad man ska göra på semestern. Frågan är om det blir så jättemycket semester då vi ännu inte är klar med tvättstugan. Fast vi är jättesugna på att få åka iväg nånstans, men jag vet inte än hur det blir med det. Vi får se!

Nu är det dax för mig att hoppa ner i sängen...ny dag, nya möjligheter imorgon :-)


Å vad jag längtar efter grönska nu!

1 kommentar:

Camilla sa...

Men nu har vi sommaren här.
Det går fort.
Snart är det maj och DÅ kommer värmen....hoppas jag!
Ha en bra dag och kram på dig!