söndag 14 november 2010

Ja det var den helgen, tänk att dom ska gå så fort. Nu blev den ju kortare av att jag jobbade igår också, i och för sig...Vaknade med huvudvärk igår, och den höll i sig hela dagen. Men eftersom jag lovat tjejerna att åka till stallet så gjorde vi naturligtvis det! Ridning blev det nu ändå, en av hästarna var bättre och kunde skrittas, vilken lycka! Så fin och snäll och underbar, tänk om man hade en sån häst. Jag som är gammal hästtjej, haft häst i nästan halva mitt liv, men inte nu på många år. Nä hundarna tog över intresset. Tycker det är lite dyrt med häst, om man inte bor så att man kan ha dem hemma hos sig, men då blir det ju en massa jobb med att fixa hö och mocka varje dag, och det hinner jag bara inte med. Nu blev vi erbjudna att få rida den här fina hästen en gång i veckan ett tag framöver, och vi ska fundera på det. Tror tjejerna vill det väldigt mycket...♥
Idag vaknade jag halv elva!! Fattar inte hur jag kunde sova så länge, men kanske pga att jag blev så knäckt av huvudvärken igår då...har känt mig lite matt idag också. Trimmade hunden igår, bort med en massa hår i tassarna, fixade till lite svans och öron och sen blev han så fin igen :-) Även om man inte ställer ut så är det ju fint om man trimmar tycker jag, när man har en sån ras.
Sen blev det lite städning i slow motion idag...men nu är det gjort och ganska fint här hemma. En cykeltur så att hunden fick springa av sig ordentligt, och det var inte lätt att cykla i snömodden vill jag säga ;-)
NU ska jag äta lite farsdags-efterrätt och sätta mig framför teven och se Ensam mamma söker. Tänker lite på Så mycket bättre igår, blev så rörd över deras hyllningar till Lillbabs, vilket underbart program, med så mycket kärlek :-) ♥ Hoppas ni alla får en mysig söndagkväll♥


Finaste, snällaste Amber!

Superglada tjejer :-)

5 kommentarer:

Camilla sa...

Låter som en bra helg. Kort men bra!
Ha en toppen måndag!
Kram!

Semester & Mat sa...

Låter som en toppenhelg.
Själv så är jag lite för skraj för hästar, vet inte riktigt varför, aldrig blvit skrämd eller så.
De är säkert trevliga djur att hålla på med.

Ha en fin tisdag!

soffie sa...

å vilken bra helg å va härliga bilder,
va mycket snö ni har kvar:)

Susanne P sa...

Vilken helg!
Ha nu en fortsatt bra början på veckan!
Kram

Helene sa...

Jobbigt med huvudvärk som inte ger med sig !!
Hoppas du mår bättre nu !!
Jag älskar det programmet ( så mycket bättre ).
Jag blir så rörd varje gång av något !!
Ha en mysig torsdag.
Kram Helene.