måndag 22 november 2010

Slapparhelg

En riktigt skön helg har det varit, och nu är måndan gjord också ;-) Har bakat lussebullar som jag hade bestämt, och riktigt goda blev dom. Hittade ett recept för ett par år sen med mandelmassa och kesella i, och dom blir riktigt smaskiga :-) Ingen mer bakning blev det, vi har faktiskt slappat en del oxå ;-)
Imorse var det riktigt kallt, 13 grader och det är nog ännu kallare nu. Har varit ute på en prommis med hunden och han som inte bangar för nästan nånting, tyckte att det var i kallaste laget. Men det är bara att vänja sig ;-)
Den här veckan ska jag försöka få till tankar runt alla julklappar. Jag vill så gärna komma igång till helgen och försöka köpa några. Ett par stycken är faktiskt köpta, men det är ju ett gäng kvar! Sen måste man ju upp med julgardiner och stakar också, ja december brukar man ju inte vara sysslolös direkt.
Men nu ska jag faktiskt sätta mig och se finalen på Biggest Loser, och gisses vad dom verkar ha gått ner i vikt. Har sett lite bilder i aftonbladet. Superbra kämpat! Själv försökte jag cykla igår, men hade ingen ork alls. Kom inte upp i maxpuls och kände mig helt orkeslös. Vet inte vad det kan vara, men får ta nya tag.
Hoppas ni alla får en skön tisdag med flyt :-)



5 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Vattnas i munnen när jag ser dessa lussekatter.
Men imorgon eftermiddag, efter sovning och promenad så blir det lite fika hemmma med just lussekatter. Sambon bakade nu ikväll.

Ha en fin tisdag!

Helene sa...

Åh va gott med lusse-bullar !!
Jag kolla oxå på det igår och va duktiga dom är !!
Ha en mysig tisdag.
Kram Helene.

Malin sa...

Lussebullar,mmmmm *dregel*... Får jag bara tillbaka köket ifrån valparna så är det det första jag ska göra, baka lussebullar. Älskar oxå att ha mandelmassa i men visste inte att man "kunde" göra vanliga lussebullar då, jag brukar gör snurror.
Kram

soffie sa...

mums va gott med lussebullar,älskar saffran i alla möjliga varianter:)
kram

Camilla sa...

Har du några kvar?
Jag tänkte om jag kunde få smaka en :)
Kram på dig!