tisdag 27 november 2012

Snart advent

Inser att det är första advent till helgen! Har hört att det ev kommer snö och att det ska bli kallare, ner mot -10 grader. Känns kallt med tanke på att vi haft plusgrader hittills i november ;-) Det är så mycket jag skulle vilja göra, städa, sätta fram ljusstakar, baka lussekatter och pepparkakor...Men än så länge sitter jag här med mina kryckor och kan inte göra ett dugg :/ Tittar avundsjukt ut på alla som promenerar förbi med sina hundar...längtar så otroligt mycket efter att få komma ut, har inte varit ute sen förra måndagen när jag åkte hem från sjukhuset. Men min tid kommer! På torsdag har jag tid hos frissan och då får jag komma ut en sväng :-)
Igår försökte jag sätta ner och belasta det opererade benet lite mer. Kanske blev det för mycket ändå eftersom jag fick ont på kvällen, benet kändes svullet inuti vaden, ingen bra känsla. Kände mig lite orolig i går när jag skulle sova, när jag inte vet vad som är normalt och inte. Ringde tidigt i morse till allmottagningen för att höra mig för angående både det och hur jag ska få bort tejpen runt operationssåret. Sköterskan sa att jag måste belasta benet, men lätt. Gör det ont får jag ligga en stund med högläge och äta värktablett. Hon blev osäker på hur länge tejpen skulle sitta, så det skulle hon kolla upp med läkaren och ringa upp, eftersom han inte hade skrivit något om det i journalen. Känns ändå skönt att få saker bekräftade, allt verkade normalt vad hon kunde höra :-) Känns skönt att det snart gått halva tiden innan jag ska vara tillbaka till jobbet, även om det är lite svårt att tro nu att jag verkligen ska kunna röra mig utan problem om bara ca 1,5 vecka. Kommer ju inte alls ihåg hur det var när jag gjorde operationen första gången, men då måste det ha varit tuffare eftersom jag opererade båda benen på en gång. 

Nu väntar jag in sambon som kommer hem och äter lunch med mig och rastar hunden :-) 
Önskar er en bra tisdag!

Ingen snö än...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Inte roligt när man inte kan få göra det man vill. Hoppas du kan börja belasta det snart så du får ut något av hemma tiden.
/P

soffie sa...

men usch vad jobbigt för dej hoppas nu du orkar träna foten mer och mer varje dag så du snart kan gå igen, må gott

Camilla sa...

Hoppas att du snart kan göra det du vill.
Men vila är nog den bästa medicinen.
Här fick vi lite snö i går kväll.
Kram!

Helene sa...

Hoppas du blir bra snart i benet !!
Här snöar det idag.
Ska fixa fint till helgen.
Va rädd om dig.
Kram Helene.

Ulrika sa...

Usch din stackare :-/ inte kul att tvingas bli stilla när man är van att hålla igång! Hoppas att du snart är på benen och banan igen :-)

Kram!!

soffie sa...

hoppas du är bättre idag i benet!kram

Semester & Mat sa...

Hoppas benet ditt läker snabbt.
Lät ju inte helt fel med ett frisörbesök, det gör du rätt i att du unnar dig det :)

TIDSOPTIMISTEN sa...

Oj vad tufft att bli så stillasittande helt plötsligt och så har man tusen saker man vill göra och så förstås nu till advent när man vill pyssla och fixa men huvudsaken är ju att du bli bra och får ta ikapp allt sen med ett riktigt tempo innan jul....ha ha ;)

kram Ullis