lördag 21 februari 2009

Jag ger inte upp

Idag har tjejerna och jag varit på stan. Det shoppades lite, bl a slalomglasögon de ska ha när de åker skoter. Sen gick vi och fikade, jättemysigt. Såg faktiskt Martin Björk på fiket! Satt och funderade lite över vad han gjorde i vår lilla stad, men jag tittade flera gånger och det MÅSTE verkligen ha varit honom! Jag vet att han gått på skidgymnasiet här när han var yngre, så det var kanske någon han hälsade på...
Efter det åkte vi och handlade lite lördagsgodis och lite ingredienser till dagens maträtt, som jag hittat hos Jessica. Det var kyckling i dragonsås, men istället för smörstekta grönsaker stekte jag dem i ugn, i olja och med vitlök, salt och peppar. Mums! Kan rekommenderas! Receptet hittar ni hos Jessica under Kyckling.


Kyckling i dragonsås med ugnsstekta grönsaker, mums!

Sen åkte vi vidare till akvarieaffären. Jag har ju halvt gett upp när det gäller mitt akvarium, men nu är det 6 st stackars fiskar kvar, och har ingen algätare så det börjar bli lite väl grönt....Så jag köpte en mal och två sniglar! De ska vara grymma på att äta alger sa han. Så vi provar och ser om vi får lite bättre värden i vattnet, så att jag kan köpa mer fiskar sen. Vill ju verkligen ha det kvar, men då måste jag ju få till det. Visar en dålig bild på sniglarna, men de var jättesöta, med randigt skal!



Nu tar tjejerna ett bad, och jag ska bara göra dem klar, rasta hunden och sen ska soffan och vinet intas (ett glas). Sen blir det melodifestivalen....

Hoppas ni har en härlig lördagkväll!!

4 kommentarer:

Eva Loppan sa...

Hej Gumman!

Jodå det var Martin Björck. Jag såg hon jag också! Hoppas helgen varit bra! Tror som det känns idag att jag kommer till arbetet så då ses vi där! Ser fram emot vår IKEA resa...vill åka nuuuuu!

Kram Eva

Anonym sa...

Vad kul att du gillade receptet.

Det där med akvarium verkar inte helt lätt, sambons bror har också haft problem med sitt, gett upp flera gånger och startat om igen.

Lycka till med akvariet och hoppas sniglarna gör ett bra jobb =)

Elin sa...

Jag vill också ha ett akvarium! :-) Det är så fiiiint.

Anonym sa...

Maten ser otroligt god ut! Vill smaka av den.