tisdag 17 februari 2009

Trött trött trött

Idag har det varit en delvis jobbig dag. Eller ganska mycket hela tiden. En sambo som blev hemma imorse igen, ont i lungan. Lovade ringa doktorn. Han slutade med penicillinet i söndags! Oron gnagde hela dagen. Sent i eftermiddag fick han en tid hos läkaren, och tack och lov är infektionen borta, men läkaren förklarade att han ändå kan ha ont i lungan ett tag till eftersom det tar tid att läka. Han skulle fortsätta med medicinen som var antiinflammatorisk och smärtstillande. Vilken han också hade slutat med i söndags. Hoppas han kan ta det lite lugnt nu och att det går över snart!
Sen hände en tråkig sak i slutet av dagen på jobbet, som bara tog musten ur mig! Jag blev både ledsen och sen arg! Det får jag ta tag i imorgon banne mig!
Sen en dotter who drives me crazy just nu! En vilja av stål och en riktig Lotta på bråkmakaregatan! Som vägrade klä på sig när vi hade bråttom från dagis, slängde sin väska på pappas bil, som han är så rädd om. Och då menar jag inte skrothögarna vi dagligen åker i, utan en som vintertid står i garaget, men nu står precis utanför eftersom skotern är inne på lagning. Tack och lov såg jag inga repor. In på rummet åkte hon, och som straff tog hon en röd tuschpenna och målade en jätteröd mustasch på läppen på sig själv :) Skitsnyggt, nääää....tror att det skulle föreställa näsblod faktiskt!
Iväg jag åkte med storasyster M till sin första gymnastiklektion. Snacka om att hon har längtat! Hon har stått i kö i drygt två år....Och det gick verkligen jättebra, men de andra har ju tränat ett tag, så efter lektionen sa tjejerna som är ledare att hon skulle få träna en dag i veckan med en annan grupp, för att lära sig mer grunder. Det kan jag förstå, men hon blev jätteledsen. Tror hon var rätt trött också, hade nog tagit ut sig rejält. Hon kommer att ha träningsvärk imorgon! Tror att om hon bara får sova och tänka lite på saken så kommer det att bli bra att träna så...en dag med den här gruppen, där hennes bästa vän går, och en dag med en yngre grupp som tränar mer grunder....:)
Nu är jag vanvettigt less på kylan! Gick iväg med hunden en halvtimme medan gymnastiken var, och vi höll på att frysa ihjäl, över -20 grader. När ska det ge sig?? Tror att vi haft såhär i ett par tre veckor nu...bläää!

Är tvungen att lägga in några sommarbilder, längtar så mycket efter sommaren just nu! Sommar, semester, påta i trädgården, bada, sola, fiska.....eller vad säger ni?

Ha en skön kväll ♥


Sommar, sol och bad

Mysiga vägen till stugan

Goda vinbär i stugan

Fiska, sola och lata sig...lyssna till lugnet

Fångsten!

Mera fiske!

Sommarblommor

Å svarta odågan :)

7 kommentarer:

Eva Loppan sa...

Hej tur att sambon fick bra besked hos dr! Jag antar att jag vet det som hände på jobbet. Bry dig inte!!! Jag fick ett surt mail även jag från det andra stället!!! Kan visa dig i morgon!!!

Kramisar Eva

Helena sa...

Usch vilken dag, hoppas idag varit bättre. Åh vad jag blev sugen på sommar nu... *suck*

Anonym sa...

men å jag trodde jag drömmde att det blivit sommar ,guuu så underbara bilder,
ha det bäst

Elin sa...

Åh, sommarbilderna är underbara. Gud vad man längtar efter sol, bad och grönt gräs just nu. Det har snöat hela dagen här faktiskt, jag tycker att det är svinkallt och fryser nästan ihjäl när det är minus fem.... :-)

Anonym sa...

Oj, det lät som en tuff dag, ibland är ju vissa dagar bara sådana att allt bara trilskas. Hoppas det känns bättre nu.

Vilka härliga sommarbilder, det fick ju inte mig att längta mindre till sommaren. Tänk bara att slippa packa på barnen en himlans massa kläder när man ska ut.
Här snöar det för fulla muggar, så just nu känns det avlägset.

Anonym sa...

Tack för de bilderna, de värmde! Fast här har vi det ganska ljust just nu.. Vi har snö! Inte illa för att vara här.. :o))

Ulrika sa...

Åååå underbara sommar säger jag bara....