söndag 15 februari 2009

Skön helg är slut

Så var den här helgen slut! Att det måste gå så fort hela tiden!
I går skjutsade vi barnen till mormor, lilla C lite halvkrasslig men utan feber. Hon är ju något bättre men får se om hur hon är imorgonbitti, om hon ska vara hemma och vila en dag till. Efter att vi lämnat barnen drog jag på stan för att försöka hitta nya vinterstövlar, eftersom mina gått sönder. Det var ju lättare sagt än gjort...inga storlekar där inte! Hade man haft pyttesmå eller jätteblad-fötter hade jag nog hittat skor... Så jag får väl se hur jag ska lösa det hela :)
Senare på eftermiddan hade vi besökt av mammas gubbe, som hjälpte oss att titta över nedervåningen. Vi kom fram till att vi ska slå ut en vägg mellan vårt kallförråd (gammalt matförråd i huset) och tvättstugan, för att göra den större och sätta in garderober mm. Kommer att bli skitbra! När vi börjar där så kollar vi avloppet under golvet där, ser det okej ut får det vara annars byts det ut och då tar vi hela nedervåningen.
Sen tog jag en promenad med hunden och därefter satt vi och slappade lite, innan vi åkte ner till en nyöppnad grekisk restaurang i stan. Där åt vi souvlaki, vitlöksmarinerad fläskfilé på grillspett, med pommes, tsatsiki och fetaostsallad. Jag tog ett glas rött till. Mums! Dit går jag gärna igen!
Därefter åkte vi mätta hem och tittade på melodifestivalen och bara tog det lugnt.
Vaknade sent idag och sen har det städats....ingen höjdare, men absolut nödvändigt!



Därefter åkte sambon ner och hämtade barnen, som ville möblera lite på sina rum, så har jag hjälpt dem med det...puh! Och sen blev det igen en härlig promenad med hunden, var så soligt och vackert och underbart väder!



Efter det har det blivit lite strykning....å nu ska jag skynda mig för att se lite Beck!

Ha en skön söndagkväll!

♥Kramar♥

2 kommentarer:

Anonym sa...

va fin bild,
hoppas lillan blir kry snabbt,men bättre att va hemma en dag för mycket ,
må gott

Anonym sa...

tack för dina ord till mig i min lilla kris,
må så gott