måndag 2 februari 2009

Kylan tillbaka och nystart

Kylan är tillbaka. Yihoo! Eller inte....Har varit ca -17-18 grader idag, alldeles för kallt. Men eftersom vovven så snällt har fått ligga i en vecka nästan, när jag varit sjuk, så var det dax för en längre promenad. Så det blev en riktigt rask promenad på 45 minuter, och nu är både han och jag nöjd!
Det är också dax att försöka fixa till sig lite innan vi ska på bröllop om två veckor. Känns som om det kanske blev några för många bitar tårta i helgen, och kanske godis, och kakor...hrm! Så från och med idag drar vi in på onyttigheterna och försöker äta bra mat, röra på sig varje dag så ska det nog gå till sig inom ett par veckor :) Känns som om det gått väldigt bra idag, åt en härlig kycklingpastasallad med fetaost till middag, mums. Sen blir det massor av vatten, te och frukt om suget kommer under kvällen!

Idag fick jag ta del av en väldigt tänkvärd och fin berättelse som jag tänkte dela med mig av. Den får avsluta min nystartsdag! Ha en skön kväll!

En kväll berättade en gammal Cherokeeindian för sitt barnbarn om en kamp som pågår inom oss människor. Han sa: ”Min son, kampen är mellan två vargar som vi alla har inom oss.

En är Ond. Den kännetecknas av vrede, avundsjuka, svartsjuka, sorg, ånger, girighet, övermod, självömkan, skuldkänslor, förbittring, mindervärdighetskomplex, lögner, falsk stolthet, överlägsenhet och självupptagenhet.

Den andra är God. Den har glädje, frid, kärlek, hopp, ödmjukhet, vänlighet, godhet, empati, generositet, ärlighet, medlidsamhet och tilltro”.


Barnbarnet funderade en stund och frågade sedan sin farfar:
”Vilken varg vinner?”

Den gamla Cherokeeindinanen svarade:
”Den du matar”.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hello!! Hur har ni det?? Är det kallt??? Här är det så man håller sig mitt i kläderna.Burr....
Bokir ska ev flytta till era trakter.Till en Ulf Hörnqvist.Nån du känner till?? Han kör visst mycket häst på "event" typ.Ska köra på melodifestivalen sa han :) Så nu kan du hålla ögonen öppna så kanske Bokir travar förbi nån dag ;) Hoppas du får en bra dag!! Kramar!!

♥ Sanna ♥ sa...

Oj den var verkligen tänkvärd, var hittar du alla underbara texter??
Hoppas att ni har det lite varmare idag här har vi minus 2 och ruggit kallt ändå tycker jag!!
Ta hand om dig vännen, och som sagt vi borde ordna en stor bloggträff!!!
KRAMISAR

Elin sa...

Oj, det lät KALLT. Vi har haft snö två nätter i natt nu, men inte så många minusgrader. Det töar dessutom bort direkt på förmiddagen. He he he.