lördag 28 februari 2009

Vårväder

Idag är det grymt vackert väder ute, riktigt underbart med vit gnistrande snö och massor av sol! Vi har varit på stan och inköpt massor av kläder inför fjällresa i påsk (vilket sved i börsen)! Känns underbart att få åka igen, två år sen sist. Nu ska vi åka med svärmor och hennes gubbe och det ska bli sååå kul! De gillar att fiska, och det tycker ju även barnen är kul. Sambon och jag gillar mer att åka skoter, men det finns nog utrymme för det också! Kan nog tänka mig både och om vädret är fint :) Längtar längtar!!!!
Sen kom tyvärr huvudvärken tillbaka, har så ont i nacken så jag vet inte om det är därför....känner ingen ork att gå ut i det vackra vädret, tror jag ska vila en stund och se om det ger med sig....
Vi har köpt fläskfilé idag och ska steka den och sen göra egna potatisklyftor. Sen blir det en tsatziki som sambon har önskat :) Ja sen är det väl det vanliga myset på lördagar, lite melodifestival osv...

Har förresten funderat på det där med mys....hur kommer det sig att man alltid ska mysa med en massa onyttigheter?? Känns egentligen som om man "lär in" det beteendet hos barnen också...att mys betyder godis och chips och dyl. Myset borde väl egentligen vara att få umgås och ha roligt tillsammans, och visst kan man väl äta lite nyttigare saker också?! Några gånger har vi gjort stavar av morötter, paprika och gurka, samt haft blomkål, som vi haft dip till. Det har varit jätteuppskattat, så man borde väl fortsätta med sånt istället....eller naturella nötter och ett frukfat, t ex fruksallad med färsk ananas, vindruvor, bananer, äpplen, apelsiner, kiwi, jordgubbar, melon...det är ju oändligt vad man kan hitta på! Eller lite tinade bär som blåbär, hallon, jordgubbar eller björnbär (som verkligen är jättegoda!) tillsammans med lite glass eller grädde...Då får man ju i sig massor av härliga vitaminer, som vi behöver nu i förkylnings-och magsjuketider :)

Ja, det var bara en tanke från mig....

Hoppas ni får en jätteskön lördagkväll! Kramar ♥

3 kommentarer:

Helena sa...

Tack vad snäll du är! Jag har ingen graviditet att skylla min övervikt på. När jag väntade Ellen gick jag upp nio kilo tror jag och knallade ut från förlossningen vägande mindre än vad jag gjorde när jag blev gravid. Med Maya gick jag upp sex kilo så det var samma sak där. Under mina graviditeter är det enda tillfällena jag kunnat äta precis vad som helst utan att gå upp i vikt konstigt nog :S Däremot började jag lägga på mig i puberteten och fortsatte sedan när jag träffade min första sambo i artonårsåldern och extra bagage i form av myskvällskilon följde med och dom har jag haft himla svårt att bli av med :)

Anonym sa...

Ja, visst är det konstigt det där med myskvällar, våra ser likadana ut med chips och godis. Men det är ju minst lika gott att dippa grönsaker eller fruktfat med massa godsaker.

Ha en trevlig kväll!

Anonym sa...

Hihi,ja du har alldeles rätt...Men jag är en godisälskare själv så det är svårt att hålla sig ifrån den delan av ICA när man helghandlar ;) Hur har ni det då denna söndag?? Här är det väl same old...Johan ska strax åka på jobbet,lite trist men så är det. Så då blir jag strandsatt..Har min bil på verksta´n... :( Så nu får vi väl höra imorrn vad de sagt till försäkringsnissarna om kostnaden... Näää,nu ska jag masa mig ut med husgrisen innan Johan åker...Kram på dig!