onsdag 12 januari 2011

Halva veckan gjord

Onsdagen är gjord och nu är det snart fredag igen. Januari går i flygande fart! Snön har vräkt ner hela dagen idag och snart vet traktorerna inte vad dom ska göra av all snö. Stackars vovven nästan försvinner när han hoppar ner i diket för att göra sin "nr 2". Vilken tur att han älskar snö :-)
Mina tankar går väldigt mycket till vad som ska hända snart, jag samlar kraft. Vi har inte fått bekräftelse på tiden än, men jag hoppas det kommer snart. Det måste verkligen bli av! För man vill ha det gjort och kunna gå vidare sen.
Igår såg sambon och jag dokumentären på TV4, Drömmar om ett leende, om barn i tredje världen som hade läpp- och gomspalter, en del hade det riktigt besvärligt. Läkare från ett antal länder, bl a Sverige, åkte dit och opererade massor av barn under en vecka, helt gratis. Vilket jobb dom gör! Man blir så lycklig när man ser deras leenden, det var knappt några av dem kände igen sig när dom tittade i en spegel sen. Rörande! Många fick låna pengar av släkt och vänner för att ha råd med bussresa till sjukhuset. Tänk vad vi har det bra i detta landet! Om du går in här kan du titta på hemsidan, där kan man också skänka pengar om man vill :-)
Nu ska jag ta mig en kopp te, först se om jag kan få in mina tjejer som är ute och leker i alla snöhögar :-) Ha en fin onsdagkväll allihopa ♥

8 kommentarer:

soffie sa...

gött snart helga igen
jisses va det snöat överallt men hos mej kom solen fram å det blev så där vintervackert,vill inte ha mer snö nu,
kram

Malin sa...

Förstår att ni vill få det gjort, att det ska vara över. Såg att det programmet skulle komma men missade att det var igår, tänk vad många problem som finns men som aldrig samlas in pengar till, jättebra att dom försöker hjälpa så många barn som möjligt även med harmynthet. Det är ju ett jätteproblem som man kanske inte direkt tänker på.
Kram

Helene sa...

Ja visst går det fort och imorgon är det fredag igen = ))
Ha en toppen-fin dag.
Kram Helene.

Semester & Mat sa...

Tycker också att denna vecka har gått väldigt snabbt. Var ju inte alls länge sedna det var söndag.
Vart man än går nu här där jag bor ser man en massa traktorer som forslar undan all snö. Härligt att se att det fungerar med snöröjningen.

Ha en fin kväll!

Susanne P sa...

Jag såg lite på det programmet...det var verkligen rörande.
kram

Malin sa...

Och idag har nästan hela veckan gått, jippi! Ikväll blir det mys och Let´s Dance, fredagar är helt klart veckans bästa dag!
Kram

Camilla sa...

Jag såg att det skulle gå på tv:n men vi såg på ett annat program.
Men jag kan tänka mig att det var rörande.
NU är det fredag!!
Kram på dig!

Jennyshemochharmoni sa...

Jag håller verkligen alla tummar för er! Jag missade det programmet men jag blir så lycklig när ser alla insatser som görs. Jag försöker skänka så ofta jag kan till sånt, det är viktigt att vi delar med oss när vi har det så himla bra. Ha en underbar helg, hälsa familjen! KRAM