lördag 1 januari 2011

Mitt 2010

Ja då var det dax för en avstämning av året som gått - 2010. Tur att man har bloggen här att friska upp minnet med ;-)

Januari/Februari handlade mycket som snö och kyla och planering hur tvättstuga och hall skulle bli. I början på februari hade jag turen att vinna biljett genom jobbet till melodifestivalen i Örnsköldsvik! Det var verkligen en upplevelse som jag skulle vilja göra om, jättekul!

I mars började jag få tankar om att börja meditera, allt för att hitta lite lugn och ro, och komma fram till vad jag verkligen vill. Jag tyckte inte att jag hann det pga all stress :/
Det handlade även en hel del om katten, som fick för sig att livet i ett träd kunde vara något ;-) Det slutade med att både brandkår, veterinär och fågelskådare fick komma och hälsa på oss och slutade med att fågelskådaren helt sonika klättrade 15-20 meter upp i tallen och hämtade ner katten. Helt oskadd men hungrig efter två dygn där fick han vila inne en vecka. Första dag vi släppte ut honom satt han i tallen igen. Det blev två dygn till, sen ramlade han ner när han försökte klättra. Det gick som tur var bra, men han lärde sig nog att livet i ett träd inte var så kul som det verkade först :-)
Vi var också på gymnastiktävling i Gävle där äldsta dottern tillsammans med sin grupp hamnade på en fjärde plats i stark konkurrens.
I april blev hallen äntligen klar, helt underbart :-) Jag började också träna mer, funktionell träning hemma, vilket var jättenyttigt och roligt. Sen åkte jag och sambon till Stockholm en helg och besökte bror med sambo. Vi gick på Äntligen hemma-mässan, såg Raw Comedy och hade väldigt kul :-)
I maj började vi planera lite mer om vår trädgård, vilka buskar och blommor vi ville ha, eftersom trädgården var rätt tom. Blev till slut, björnbärsbuskar, hallon och jordgubbar, och lite mer blommor. Fotbollen drog igång för tjejerna och vi började se att äldsta dottern hade ont i sin rygg i vissa situationer.
I juni gick jag och tjejerna på cirkus, alltid en upplevelse varje gång man går :-) Midsommar åkte vi cab till Junsele där det var en liten Big Meet, tivoli mm. Jättetrevligt! Sen började min semester i mitten av juni också.
I juli åkte vi på semester till Kolmården bl a, jätteroligt och något vi rekommenderar skarpt att göra! Vi hyrde stuga och hade två roliga dagar där. Det enda tråkiga var att äldsta dottern hade så ont i sin rygg att hon knappt kunde gå. När vi kom hem blev det besök hos doktorn, som skickade hem oss med alvedon! Vi besökte också Höga Kusten och Häxberget. Sen fick jag problem med mitt ena knä pga felaktig träning och fick jätteont.
I augusti åkte vi på Diggiloo med barnen. En helt fantastiskt vacker, varm sommarkväll med en massa bra artister. Jag var också på en healing hos en kvinna, det var en jättehäftig upplevelse som jag skulle vilja göra om. Det gav mig insikter om mig själv som var väldigt bra.
I september var vi tvungen att "operera" ut ett långt grässtrå som fastnat i kattens hals, han lät som han fått lunginflammation. Men sen blev han bra, 1500 kr senare ;-). Jag började också en rallylydnadskurs som vi inte kunde fullfölja pga en massa saker. Vi fick en tid för röntgen med dottern, då jag ringt och tjatat mig till det, eftersom hon inte blev bra av alvedon (konstigt va). När vi tagit bilderna fick vi gå direkt till intensiven där läkare pratade med oss om att skicka remiss till ortoped i Umeå. Man började ana att allt inte stod rätt till...
I oktober fick vi komma till ortopeden, som direkt förklarade att vår dotter måste opereras. Det var en chock som höll i sig hela månaden, man hade tusen frågor i huvudet...
November rullade förbi med skyltsöndag, lussebullsbak mm.
December har bestått av en hel del tankar om vad som komma skall i Umeå. Det har också varit väldigt mycket att göra på jobbet, men har lugnat sig nu tack och lov...

Nu är det dax att se fram emot det nya året och dess utmaningar!

3 kommentarer:

Helene sa...

Va bra att gå tillbaka och se vad man gjorde 2010...Då minns man allt som hände för tiden går alldeles för fort !!
Ha en toppen-fin söndag.
Kram Helene.

Nannis sa...

Ja det har verkligen hänt mycket under året, och övervägande gott i ditt fall :)

Men tråkigt det här med op.. :( Hoppas att det går fint. KRAM på dig!!

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Intressant inlägg! Jag är född i ett torp, alldeles nedanför Häxberget...levt större delen av mitt liv i mitt älskade Höga Kusten...