tisdag 18 januari 2011

Tisdag

Tänk vad dagarna sniglar sig fram just nu. Man vill att det ska bli lön snart! Januari är en seg månad...Dessutom är jag så trött på mörkret även om man ser att det har blivit ljusare på eftermiddagen. Men låt det gå fortare!
Igår var jag och köpte present till dottern som fyller 8 om mindre än två veckor :-)Törs inte skriva här vad hon ska få, ifall hon skulle läsa, man vet aldrig... Idag har båda tjejerna klippt sig, blev så fina båda två! Och jag blev ännu lite fattigare, men det gör inget, tur man har en slant sparad i bland ;-)
Fick mitt schema för sportlovet idag, vecka 10, och blev så glad att jag ska vara ledig halva onsdag, och hela torsdag och fredag den veckan :-) Underbart! Hoppas det är härligt vinterväder då, så tjejerna och jag kan hitta på något roligt :-)
En Ikearesa står högt på önskelistan just nu, vill köpa tre bokhyllor och ställa i vardagsrummet. Där kan jag ha många av mina böcker och även korgar med lite annat. Men måste nog vänta tills lönen kommer :-)
Nu ska jag ta lite rött te och sen sätta mig framför teven, hoppas det är nåt bra :-) Skön måndagkväll på er!

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Vi funderar också på några Ikeadagar på sportlovet. Vi har dock lov v 9 här så det blir ingen fika. Ha ha. Vet inte ens vilket Ikea du prata om.

Skönt med lediga dagar. Jag har också tagit mig några dagars ledigt.
/P

Helene sa...

Nej det är TISDAG kväll = ))
Jag är så trött på denna månad jag oxå !!
Jag längtar till våren och värmen...
Ha en toppen-fin onsdag imorgon.
Kram Helene.

Malin sa...

Vi ska till ikea i helgen, ska vi handla åt dig ;-)
Här blir det oxå kalas snart, nästa fredag fyller sonen 3, men i den åldern så är presenter lätt, bilar, sånt somm låter osv...
Härligt att du får vara ledig så mycket på sportlovet, lyx!
Kram

Semester & Mat sa...

Så trög väntan det är på lönen denna gång, brukar det inte vara.
Men det brukar ju inte vara som det varit månaden innan heller, med all utgifter fler än en gång per år. SKönt det ;)
Va roligt att du vart ledig lite gran på sportlovet, nu hoppas vi på att det blir finväder också.

Ha en fin dag!

Helene sa...

Kikar in och önskar dig en fortsatt mysig onsdag-kväll.
Kram Helene.