måndag 10 januari 2011

Nu är det bara jobb

Så börjar slitveckorna igen, nu är det slut på ledigheter för ett tag ;-) Sitter och funderar på att det snart är dax för en riktig rensning här hemma. Garderober behöver rensas på kläder, flera år gamla i min garderob som jag inte slänger, för att jag kanske nån gång tänker använda dom...och tjejerna växer så det knakar så där behöver rensas också. Gardiner och dukar, gamla handdukar mm...Ja det är verkligen ett behov här nu!
Sen har jag och sambon ett hästgöra med papper också. Jag brukar alltid vara väldigt noga med just papper, sätta in i pärm och ha det fint och strukturerat. Men det sista året har jag inte satt in många papper i pärmen, dom ligger i en hög på mitt skrivbord och det börjar bli några nu...:( Så jag ska försöka ta tag i det här så snart det går, får ta lite då och då för det måste göras!
Idag har det varit runt noll-strecket ute, och så himla soligt och fint och rent vårlikt. Helt underbart! Tog en kort prommis på lunchen och bara njöt i solskenet :-) Har även tagit en rask kvällspromenad, skönt. Hann byta lite gardiner i vardagsrummet, blev jättebra :-) Nu ska jag göra en kopp te och sätta mig framför teven en stund :-) Ha en underbar tisdag!


Mina tre sötnosar!

6 kommentarer:

soffie sa...

hihi sötisarna där,
gött att få utrensat,
jag rensade ur garderober i julhelgen jisses va mycket man spar på ,skänkte det till en kompis å det hon inte ville ha la jag i en sån där insamlingskontainer till rädda barnen tror jag det är.
kramen

Malin sa...

Tänk vad vi är duktiga på att stressa upp oss själva med alla måsten, vi måste det och vi måste det, och uppepå det ska vi jobba och sköta allt annat. Vi måste kunna koppla av oxå, glöm inte det ;-)
Kram

Helene sa...

Jag rensar jämt och ständigt !!
Ha en fin tisdag.
Kram Helene.

Semester & Mat sa...

Verkar vara många i bloggvärlden som ska rensa upp. Även jag har skrivit det, men det verkar vara lättare att skriva det än utföra arbetet ;)

Ha en fin kväll!

Malin sa...

Hoppas du får en skön, LUGN ;-) dag idag!
Sv. Nej, hon är en italiensk mastiff, en Cane corso :-)
Kram

Pernilla sa...

Här finns också massor att göra. Frågan är när inspirationen kommer till mej så jag kan sätta igång?
/P