söndag 2 januari 2011

Inspirerad

Alltid i början på varje år blir jag sjukt inspirerad att förbättra min hälsa. Jag tycker inspirationen har ökat från år till år och det hoppas jag att den fortsätter med, även om den dippar vissa perioder :-) Jag har ju fått min julklapp som jag är så glad över, att få träna några gånger med personlig tränare, och jag är så himla sugen att komma igång, men det är nog bättre att vänta tills vi varit i Umeå, om det nu inte blir framskjutet längre än vad som var sagt i början. Jag ska ringa dem till veckan och se om jag kan få något svar.
Var ute och gick med en vän i ca 1,5 timme igår, vi gick sakta iofs för vi hade så mycket att prata om, men idag gick jag själv i raskt tempo ca 50 minuter. Det är så himla skönt! Det finns nästan inget som får mig att må så bra, att få komma ut i naturen och röra på mig. Jag ska iaf försöka komma igång med cyklingen igen minst en gång i veckan, och även göra någon form av styrkeövningar. Jag känner mig väldigt svag just nu, det var länge sen jag körde styrka, så det behövs.
Sen behöver jag gå ner några kilon också, trivs inte just nu, känner mig klumpig :-/ Men det är kanske fler än jag som känner igen sig i att när man är inne i den där jobba-sova-äta-ut-med-hunden-skjutsa-till-träningar-elda-handla-osv-ruschen, då orkar man inte tänka på vad man stoppar i sig! Det är ingen ursäkt, men det blir lätt så. Jag vill verkligen försöka ändra tänket och få in nya vanor i huvudet, för jag tror att det är o-vanor som smugit sig in och blivit vanor, helt enkelt.
Idag har jag oxå varit en sväng på Mio för att kolla in rean, men kunde inte hitta något av intresse, även om det finns såå mycket fint där. Jag är ju ute efter ett skåp eller en sideboard att ha i vardagsummet, vi behöver verkligen mer förvaring där...Nu är vi lite sugna på nya projekt, konstigt nog ;-) Vi har fortfarande fönster som måste bytas, i vardagsrummet och i vårt sovrum, och när det är klart vill man ju tapetsera och kanske lite nya möbler :-) Ja vi får väl se lite längre fram vad som händer .


Min härliga underbara promenadkompis :-)

6 kommentarer:

soffie sa...

mmm att promenera är verkligen ett bra sätt att kombinera motion med en härlig ute vistelse,jag är ute varje dag å går minst 45 min men på helger blir det ofta längre,
så härligt,
kram

Susanne P sa...

Visst mår man bra av att röra på sig.
Jag har haft en olidlig hosta i närmare två veckor så idag kunde jag, för första gången på länge, följa med på promenad med mina hundar!
Det var en befrielse och GUD så skönt det var!!!
Kram

Malin sa...

Jag gillar verkligen INTE att motionera, har aldrig gjort, förutom just promenader, både i sakta mak och i högre fart. Det tycker jag är både renande för själen och givande för kroppen! Inte lika roligt dock när en treårig son ska med, då går det lite VÄL långsamt.....
Kram Malin

Camilla sa...

Jag önska att någon gav mig lust att börja träna. Men lusten finns inte hos mig för fem öre. Det har den aldrig gjort.
Gillar inte alls att träna eller promenera.
Jaja...vem vet...kanske jag får något ryck någon dag ;)
Sv:Jo...det är sant. Jag följde Gubben till gymmet och jag gick på gåbandet...fyra kilometer! Det du....alltid en början ;)
Kram på dig!

Jennyshemochharmoni sa...

Vad härligt det är att vara inspirerad! Jag är jättesugen att komma igång med träning jag med, har lovat mig själv att jag ska göra det också. Äter man bra så blir man mer sugen att träna också. Det är konstigt men det hänger ihop. KRAM!!

Semester & Mat sa...

Visst är det så vid varje nyår, man vill liksom ha en nystart. Bli nyttig och så vidare.
Tycker också man känner så efter sommarsemestern.
Har nyss kommit en från en 40minuters promenad. Härligt!

Ha en fin kväll!