torsdag 6 januari 2011

Healing

Igår sent fick jag ett sms från en kvinna som utbildar sig till healer, hon undrade om jag ville få en gratis healing, hon måste göra ett antal under sin utbildning. Jag fick reda på om henne för kanske ett halvår sen av en arbetskamrat, men den gången fanns inga tider som passade mig. Nu fick jag en tid idag, spännande. Vi bor i samma stad och jag kände igen henne men kan inte komma på vart jag sett henne förut, irriterande när man känner så.
Under behandlingen gick hon direkt på mitt högra knä och höll på rätt länge där, även lite på det vänstra knät. Blev lite full i skratt när jag låg där, vem har inte haft ont i sina knän, om jag?! När hon var klar tog hon upp flera andra saker som stämde, konstigt det där...Hon "visste" också att jag var andligt intresserad och tipsade mig om en kurs som en väninna till henne skulle ha. Där skulle de bl a prova på healing, se om man fick kontakt med andevärlden mm. Lät väldigt intressant och jag rös nästan. Under förra året har jag ju verkligen öppnat upp min andliga sida, och jag hoppas kunna göra det ännu mer. Konstigt det där, att man kan träffa de människor man behöver ibland. Jag menar, att hon behöll mitt nr från förra gången och skickade sms nu? Fast jag var helt okänd för henne...Lite läskigt att mitt tal är 7 (både i numerologi och tarot), det talet har ju med den andliga sidan att göra. Den här kvinnan bodde på en gata, hus nr 7. Sen på frågeformuläret står det också nr 7, alltså jag är hennes 7:e kund...Jag menar, hur tydligt kan det vara? Jag måste nog, på något vis ta det här på allvar, det känns som om det är en mening med allting ;-)
Annars har jag roat mig med att städa ut julen idag, ta ner gardiner och sätta upp nya. Bytte även i barnens rum, så det blev en hel del strykning. Men nu är det gjort och det är såå fint :-) Jag har massor av idéer om vad jag vill göra nu det här året angående renoveringar :-) Om vi har råd att byta de fönster som är kvar (6 st), så kan vi tapetsera om i vardagsrummet och vårt sovrum till hösten. Jag fick tips om att göra ett collage av bilder om hur jag vill ha det i rummen, men jag vet precis i mitt huvud :-) Men det kan ju ändå vara bra att skriva ner och hitta bilder på möbler och färger man vill ha, det blir så mycket tydligare då :-) Både sambon och jag är överens om att det blir ljusa färger, vilket jag är himla glad över. Då kan man istället färgsätta med gardiner, kuddar och plädar istället. Faktiskt ska jag ta och köpa mig några nya blommor, jag har väldigt få just nu. Tror aldrig det har varit så lite växter hemma hos mig :-) Tycker att svärmors tunga är så fin, har inte tyckt det förut men har ändrat mig. Ska se om jag hittar ett par stycken i helgen faktiskt.
Nu ska jag ta mig en kopp te och sätta mig framför teven en stund, innan det blir sängen. Jobbar imorgon mellan 11,15 och 18 och sen är det helg igen, skönt. Sköt om er!


Svärmors tunga

2 kommentarer:

Malin sa...

Kanske är det så, att vi träffar vissa människor när vi behöver dom. Hon kom kanske in i ditt liv i precis rätt ögonblick, det var förutbestämt.
Kram

Semester & Mat sa...

Håller med Malin här.
Nog är det lite undermedvetet ibland att vissa saker händer.
Är rätt spännande också tycker jag med sådana saker.

Ha en fin dag!