tisdag 4 januari 2011

Hopfrusna ögonfransar

Ja det är så kallt att ögonen fryser ihop snart, ca -20 just nu. Men. Jag tvingade ut mig och hunden på en 30-minuters promenad ändå :-) Skönt att röra på sig.
Nu längtar jag tills på torsdag då det är trettondagen. Då ska julen plockas bort här! Sen jobbar jag sent pass fredag, men sen är det helg igen ;-)
Tjejernas kusin fyller år på lördag, hela 7 år, men ska ha sitt kalas på fredagkväll, så jag och yngsta dottern har varit iväg och köpt present idag. Ganska urplockat i början på januari. Att jag inte lär mig och köper presenten före jul i stället!
Igår fick vi ett första förhandsbesked om operation....preliminärt är det planerat till slutet av januari, alltså bara några veckor kvar! Blev väldigt pirrigt i magen men samtidigt skönt att få nån sorts besked...Nu kan jag börja planera hund-och kattvakt lite smått. Det tråkiga är att vi blir borta när yngsta fyller 8 år, men vad ska man göra? Det är ju inget att göra åt, men vi får fira henne ordentligt när vi kommer hem igen, och så får hon ha sin fest då istället. En arbetskamrat har en pojke som trollar och är väldigt duktig på det tydligen, så jag funderar på att hyra honom till festen, tror jag blir kul :-)
Nu ska jag ta mig en kopp te och värma mig, och kanske en liten macka, sen blir det tv och Bygglov, som börjar idag. Tycker dom är duktiga :-)
Hoppas ni alla får en toppen onsdag och trettondagsafton! Kram♥



7 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Vilken fin vinterbild.
Har också tankar på att städa bort julen nu, brukar alltid vänta till efter trettonhelgen, men nu i år känner jag mig bara trött på den.
Ska samla ihop lite energi och göra det innan helgen.
Va bra att ni fått opertionstid, förstår att det är gruvsjukt men det blir ju bra i slutändan.

Ha en fin trettonhelg!

Titti sa...

Fy så kallt ni har det...Här är det bra å jag hoppas det går bra för er nudå! Ska hålla tummen!! Kram på dig!!

soffie sa...

å så vacker bild ,
Va roligt med kalas vi ska med på kalas men 10års kalas:)
kramen

Helene sa...

Tack desamma till dig = ))
Ha det så mysigt !!
Kram Helene.

Susanne P sa...

Jag håller alla tummar på att ni får operationen gjord i tid!
Det är så gruvsamt innan...

Här är julen borta sen länge. ;)
Kram

Camilla sa...

Jag städade bort julen igår.
Skönt!
Va bra att ni fått operationstid!
Förstår att det är gruvsamt,men du ska se att det kommer att gå bra.
Kram på dig!

Malin sa...

Förstår att det känns nervöst inför operationen men skönt ändå att ni slipper vänta längre.
Här blir det oxå kalas på lördag men då är det mellansonen som fyller 18, herregud VART har åren tagit vägen...
Kram