onsdag 9 mars 2011

Äntligen sportlov!

Halvdag idag, sen ett besök hos tandläkaren och nu äntligen sportlov! Det fina vädret försvann i samma sekund som jag klev utanför jobbet och det började snöa och blev värsta busvädret. Men vad gör det, nu är man långledig :-))
Hade tänkt ta en långtur med hunden, men blev så sjukt trött och inte så sugen att ge mig ut i busvädret. Får se om jag kan komma iväg efter middagen istället. Sen väntar ett hundbad inför morgondagen, lite pirr i magen, men det ska gå bra. Han ska ju kastreras och det kommer att bli bra, men lite pirrigt ändå :/
Under tiden ska jag och barnen förlusta oss på Ikea och diverse affärer runt området. Ska bli så kul och jag har sett fram emot det lääänge!
Satte om mina blommor häromdagen, så nu är dom så fina. Ska försöka hitta en större kruka på Ikea för en av mina blommor, skulle vara så skönt om man kunde ha en självbevattningskruka, men dom brukar inte vara så snygga. Jag får se vad jag hittar.
Nu ska jag ställa mig och stryka gardiner och sätta upp nya i vardagsrummet, känner för lite mer vårkänsla där :-) Hoppas ni alla får en toppentorsdag!

PS. För den som var intresserad av änglasmyckena som jag skrev om i ett tidigare inlägg häromveckan, är adressen till hemsidan här .





8 kommentarer:

Mita sa...

Lite busväder här med.Fast det gör inte så mycket,det regnar ju och det tar på snön,bra tycker jag.
Vi hann ta våran skogs runda på förmiddan Peppe och jag,och då var det soligt.
Lycka till med kastreringen,och ha en trevlig runda på IKea.
Kramizar, och jag ska kika in på den hemsidan!

jessica sa...

Oj sååå söööt han e =) jätte härlig vovve ju =).
jätte fin blogg =) hit kommer jag gärna flera ggr, ha en bra kväll.

soffie sa...

så fin bild på din hund,va härligt med ledighet för er,
men brrr vi fick med ruskväder idag snöade som bara den,
kram

Susanne P sa...

Här var det fint på förmiddagen men sen så kom det snö och det blev riktigt grinigt i luften...

Lycka till i morgon!
Kram

Camilla sa...

Hmm...jag har inte tänkt att plantera om mina blommor i år.
Hoppas att dom överlever :)
Lycka till med kastreringen.
Kram på dig!

Semester & Mat sa...

Här har det också snöat nu ikväll. Nu vill jag ha vår.
Hade hoppats på att få inleda morgondagen med en promenad i solsken, men känns tveksamt nu...

Ha en underbar shoppingdag imorgon ;)

Malin sa...

Förstår att du är pirrig inför idag men det kommer gå bra! Hoppas ni får en mysig stund på IKEA under tiden!
Kram

jessica sa...

sv: Ja visst är schäfrar det... men ack om man har tur... dom är ju helt underbara som hundar =).
Önskar mig en sen när man får större "barn" =D haha, har sneglat på dobermann med..