måndag 21 mars 2011

När?

Redan måndag igen och snart är mars slut! Börjar få lite panik över operationen och Umeå. Det finns ju något som heter vårdgaranti, men det verkar de har förträngt där uppe....:-( Fem månader sen vi var där! Sambon har ringt både i fredags och idag, utan att få tag i rätt person och hon har inte heller ringt upp. Kanske är hon sjuk eller väldigt upptagen, men det är irriterande!!Tycker mest synd om dottern, nu börjar fotbollsträningen dra igång den här veckan och hon vill ju så gärna vara med. Jag förstår hur hon känner det :/
Igår var det buggkurs igen, och det är ju såå roligt :-)) Nu har vi kommit en bit på väg, halva kursen är gjord och fyra olika snurrar klarar jag av nu :-) Jag hoppas verkligen att jag och sambon kan komma ut och dansa lite i vår och sommar. Vore så superkul! Hade tänkt testa lite zumba ikväll också, men känner mig rätt stum i benen efter igår, sen så trött, vaknade i natt av att någon sköt bomber, ja det small som bomber, säkert 10 stycken i rad!! Halv ett på natten, vilken dåre! Lite svårt att somna om efter dom smällarna :/
Nyss när jag kom hem var det fortfarande 8 grader varmt ute, det är superslaskigt och blött och inte så kul att vara ute och gå. Igår, när hunden äntligen fick ta av sig tratten tog vi en härlig promenad. Han fick gå kopplad, vi mjukstartar lite så det inte händer nåt, vore onödigt. Det märks redan nu, att han inte lyfter på benet lika ofta ;-) Hoppas ni alla får en bra tisdag!



12 kommentarer:

soffie sa...

vad dåligt att ni inte har hört något från vården än,hoppas ni snart får en tid ,
å va härligt med värme även senare på dagen ,hoppas solen tittar fram här för idag har det varit grått å fult här,
skoj med bugg,
kramen

Mufflo sa...

Dans är så befriande.

Mita sa...

Det där med vårdgarantin tycker inte jag dom lever upp till på många håll.Tråkigt men sant.
Men vad roligt det går bra med bugg kursen,dans är ett bra sätt att hålla sig i trim,och roligt är det också...
Kram vännen!

Malin sa...

Jag tycker det är bra att ni ligger på och jagar dom, dom har ju vårdgarantin av en anledning och den gäller även dom. Jag tror man lätt blir överkörd om man inte bråkar själv, för jäkligt att det ska behöva vara så! Förstår hennes frustration!
Kramar

Helene sa...

Hoppas ni snart får en tid...För dottern skull så måste ni ju få det...Fort och snart !!
Nu är våren på väg igen.
Det är härligt.
Ha en fin tisdag.
Kram Helene.

Ps.tack för dina fina ord = ))

Jennyshemochharmoni sa...

Å jösses, har ni inte hört något än?? Vårdgarantin gör det väl möjligt att välja någon annan ort om de inte kan göra operationen? Ni får ringa och få det fixat någon annanstans så hon får det gjort stackarn! Hon har ju väntat tillräckligt nu.

Kram!

Susanne P sa...

Har ni inte hört något än?!
Det var en lång väntan...
Kram

Pernilla sa...

Det är så skönt nu när värmen börjar vända tillbaka.
/P

Nannis sa...

Dagens sjukvård... vad säger man? :(

Håller tummen för att ni får hjälp fort! KRAM

Helene sa...

Önskar dig en fin och härlig onsdag.
Kram Helene.

Camilla sa...

Jaha du...det blir lat´s dance för dig i nästa säsong då? ;)
Kan tänka mig att det är kul.
Om jag ändå fick med mig min Gubbe på en buggkurs.
Ha det bäst!
Kram!

tinazpicaboo sa...

vilken fin och härlig blogg du har, glad att jag hittat till den!
kram