onsdag 2 mars 2011

Mitt i veckan igen

Blir så trött på att inte känna mig pigg! Har varit halvkrasslig sen förra veckan, det går inte över och det bryter inte ut :(
Ute är det i alla fall heeelt underbart, soligt, snön tinar, takdropp och plusgrader. Det är så skönt, även om vintern säkert inte är slut här uppe! Nä det kommer säkert mer snö och minusgrader, men just nu får vi njuta i alla fall! Man får en himla massa ny energi när det är så härligt!
Jag har ju pratat om Ikea, jag vill så gärna komma dit och köpa "mina" bokhyllor. Hade tänkt att jag skulle åka dit till helgen, men nu är det ju sportlov för oss nästa vecka och då ska jag vara ledig halva onsdag och hela torsdag och fredag. Så då tar jag tjejerna med mig och åker då istället. Jag ska också ta med min fina flatkille och kastrera honom, har äntligen bestämt mig, har velat väldigt länge. Han blir ju fyra år nu i april och det har bara blivit värre och värre. Just nu vill han inte ens äta sitt morgonmål, piper och gnäller och har det allmänt jobbigt själv. Jag hoppas och tror att han kommer att bli lite lugnare på den fronten, men att han behåller sin personlighet. Jag tror att det kommer att bli jättebra :-).

Mitt mål den här veckan, blev att ha kjol på sig på jobbet...ni kanske tycker att jag är fånig, men jag har aldrig känt mig bekväm i kjol "ute bland folk". Hemma spelar det mig ingen roll...knäppt ;-) Hur som helst har jag bestämt mig, har köpt en ny jeanskjol som jag ska ha på fredag. Min tanke är "du duger som du är"! Det finns många såna tankar kvar hos mig om att jag inte duger, som har följt med under årens lopp. Jag känner att jag vill försöka bryta det, man mår inte bra av att begränsa sig! Och jag tycker ju att det är väldigt fint när andra har kjol. Så varför ska jag inte kunna ha det själv då ;-)
Önskar er alla en underbar och fin onsdag!


Underbara solen!

9 kommentarer:

Mita sa...

Det blir väl perfekt att åka till Ikea på sportlovet.
Visst är det skönt nu när solen ändå börjar värma upp oss frusna och kanske ge lite färg åt vinterbleka kinder,
Jag är också väldigt obekväm i kjol,trivs bäst i jeans,ok på sommaren,men nu på vintern är det byxor som gäller,
Min Peppe är kastrerad och hans bästa kompis också.Dom funkar jättebra ihop.
Peppe fick bara ner en testikel,den andra låg kvar uppe i ljumsken.Så när dom tog bort den var det lika bra att kastrera honom också.Han var ungefär ett år då.
Hoppas det kommer funka bra med din vovve.
Kramiz!

Ulrika sa...

Vilken smart idé att ha ett veckans mål! Det ska jag också försöka att anamma!! Tack för tipset!
Och appropå kastrering, så har jag bara goda erfarenheter av det. Min Cairnterrier kastrerade jag när han var könsmogen och började markera inne när min dåvarande tik löpte. Han slutade med det och hans personlighet blev lite lugnare inomhus men fortfarande lika på hugget ute. Helt perfekt!!

Jag lovar att du blir ursnygg i kjolen på fredag!!

Kram!

Helene sa...

Jag är en kjol-människa = ))
Har nästan alltid kjol...
Leggings och jeanskjol älskar jag.
Har jag byxor nångång på mig blir folk förvånade = ))
VA har DU byxor...Ha ha...
( jag har ca 10 olika jeans-kjolar )
Ja visst känns det lite som att våren är på väg...
Det GILLAR jag mycket.
Kram Helene.

Helene sa...

Vet du...det blev fel blogg-adress,jag skrev för fort = ))
KRAM IGEN / Helene.

Semester & Mat sa...

Vad du fångade ögonblicket i bilden, innan vattendroppen ramlade ner.
Tycker det är bra med sådana små utmaningar för sig själv, man sätter nivån helt själv. Det en annan kan tycka att det inte är något svårt, kan vara tillräckligt jobbigt för en annan.

Ha en fin torsdag!

Malin sa...

Vad skönt att få vara ledigt under sportlovet, hoppas ni får det jättemysigt under er tripp till IKEA och du, jag tror du kommer vara jättefin i din kjol!
Att kastrera killen tror jag är klokt, vi har ganska mycket erfarenhet av det på dagiset och det har alltid blivit till det bättre. Både ni och han kommer må bättre.
Kram

Camilla sa...

Det blir ju en perfekt utflykt på sportlovet!
Lycka till med kastreringen.
Kram på dig!

Susanne P sa...

Hade någon sagt till mej för 10 år sedan att de skulle kastrera sin hane hade jag fått upp i limmningen men nu har jag insett att de hanar som inte ska gå i avel SKA kastreras!(om de mår dåligt av att vara okastrerade)
Man är ju inte sämre människa än att man kan ändra sig, eller hur!
Hur de blir efteråt är mycket upp till förarna/ägarna! Så jag är helt övertygad om att han kommer att få ett helt underbart liv som kastrat!
Oj, vilken lång kommentar men det blir lätt så när det är ett ämne som ligger varmt om hjärtat!♥
Kram på dej!

Helene sa...

Kul att vi har "samma" favoriter = ))
Ja vi är lika du och jag.
Kan känna igen mig när du skriver om vissa saker.
Jag tycker om din blogg !!
Ha en mysig fredag.
Kram Helene.