fredag 11 mars 2011

Billy retas

Oj vad veckorna rusar på, redan fredag igen och snart halva mars har gått! Här är det mulet och har snöat lite så det känns lite vinter igen...Men det är ju som det ska vara, nu är det ändå nära till riktig vår :-)
Igår blev det en riktig heldag på Ikea med diverse affärer. Idag är jag trött i benen och trött i huvet :/ Kan inte förstå att det aldrig går över, halsont och känner mig halvsjuk - igen! Måste vara fjärde veckan det håller på såhär :(
Vilken parodi det blev igår på Ikea. Mina kära bokhyllor (Billy) som jag så längtat efter, verkar spela mig ett spratt. Rullade glatt ut dem till bilen och fällde ner säten för att få plats med dem - men se det fattades 10 cm ändå!! Hur jag än grejade, fixade, bökade runt - så gick det inte! Och det var ju tvungen att ta hänsyn till att hunden skulle ligga där bekvämt på hemresan också...Gissa om folk tittade när dom gick förbi, en gubbe stannade till och med och frågade om han skulle hjälpa mig :-) Snällt, men jag insåg att det inte skulle gå, då jag ville vara säker på att hunden och barnen skulle kunna sitta säkert. J-----a skiiiit! Så nu får jag snällt vänta lite till, så sambon och jag får åka ner med firmaskåpbilen istället. Men den som väntar på något gott!!
Men tomhänt kom jag inte hem ändå :-) Blev en vårjacka och tre par skor till mig, och även lite kläder och skor till barnen. Sen lite blomkrukor, lågenergilampor och annat småplock :-) Hur som helst var det en mysig dag med barnen! Nu ska jag sticka ner till apoteket och hämta ut recept på smärtstillande/antiinflammatoriskt till hunden som han ska äta några dagar. Han är lite sur över att han måste ha tratt, annars är han vid gott humör :-) Skönt att allt gick bra med honom :-) Nu är det iaf gjort och så får vi se om han lugnar sig lite :-)
Hoppas ni alla får en riktigt mysig härlig fredag nu ♥


Blomkrukor och ny vattenkanna :-)

8 kommentarer:

Mita sa...

Ja vad typiskt det skulle strula med hemtransporten.Har varit med om det själv,man står där och svettas och svär,haha...
Hoppas det går bra med vovven,och det gör det säkert. Tratt är ingen höjdare,och det kan jag förstå,
Kram vännen!

Stattinskan sa...

Jag har en likadan vattenkanna - fast min är snorgrön :-D

Susanne P sa...

En sann optimist! Sån är jag med!

Tratten vänjer han sig med (hunden alltså!) snabbt. Om någon dag så gå han omkring som en bulldoser med den och röjer ner allt som kan tänkas vara i vägen! ;)
Kram

soffie sa...

jag måste med till ikea å handla lite ,behöver med en vattenkanna!
ha en trevlig helg

jessica sa...

Åhh jag älskar skor =) jag är lite sko galen hehe, mannen är inte så impad på det, men men vi alla har våra fel haha.
Hoppas det går bra med vovven med =), och att du får en bra lördag.
jess

Helene sa...

Kul att du hitta lite även om allt inte kom med hem = ))
Fina vår färger på krukorna.
Ha en fin och mysig lördag.
Kram Helene.

Camilla sa...

Huvudsaken är att man inte kommer hem tomhänt.
Och det gjorde du ju inte :)
Kram på dig!

Semester & Mat sa...

Va retsamt att ni inte fick med er bokhyllorna hem. Men bättre att tänka på säkerheten på de som är i bilen.
Låter som mig det där , att det alltid blir en massa mindre saker också när man är på ikea. Men det är ju för att man är där så sällan och de har så bra priser.

Ha en fin lördagkväll!