tisdag 29 mars 2011

Fin dag

Imorse var det -13 grader här, brr! Men soligt och fint på dagen, helt underbart väder! Hade friskvård en timme på jobbet idag och var ute och promenerade i solen, sen tillbaka för lunch, hela vår grupp blev bjudna av jobbet idag :-) Inte så dumt ;-)
Igår överraskade jag äldsta dottern, och medan den yngsta skjutsades på gympaträning så åkte vi till en arbetskompis och lånade hennes lilla dansk/svenska gårdshund. Han är så sjukt söt :-) Så jag tog Mirax och hon fick ta lilla Mio och så gick vi en riktig långprommis. Så fick hon känna på lite hur det är att ha "egen" hund. Gissa om hon var lycklig! Det var verkligen jättekul och hon har fått lov att hon ska få låna honom lite då och då. Så det lär bli fler promenader framöver :-) Vi har också blivit lovade att få ställa ut honom, men det kan ju först bli fram till hösten då hon har gjort operationen och kan vara med ordentligt. Mirax tyckte också att det var en höjdare att få en lekkompis. Fast det bara är 2,5 vecka sen vi kastrerade honom så märks en klar skillnad! Han är lugnare, nosar inte lika mycket och måste inte heller markera i varenda hörn ;-) Jätteskönt att det blev som jag hoppades!
Nu ska jag göra en smoothie till mina tjejer, önskemål från dem, till kvällsfikat. Sen blir det hundprogram på teven och bara en lugn kväll..
Imorgonkväll ska jag och sambon på middag med vinprovning, ska bli kul :-) Mitt i veckan, men det gör inget, blir mysig ändå :-)
Önskar er alla en bra onsdag!



8 kommentarer:

Mita sa...

Usch vad kallt ni har det fortfarande,hoppas våren kommer till er också.
Låter mysigt med mat och vinprovning,mitt i veckan,vad gör väl det,*ler*
Kramiz!

Malin sa...

Vad mysigt, och bra, att ni kan få låna en vovve så att hon får prova på. Antar att en egen hund står högt upp på önskelistan?
Mysigt med en vinprovning mitt i veckan! Det är sånt som behövs ibland.
Kram

Camilla sa...

Och vi hade -15.
Nä...NU vill jag ha vår och värme!
Gud vad kul med vinprovning!
Kram på dig!

Susanne P sa...

Så bra att kastreringen blev så bra som du önskade! Jag tror han lever ett jättebra liv som kastrat, mindre att hålla ordning och reda på.
Kram

Helene sa...

Vilken fin bild !!
Ha en härlig kväll på vinprovningen !!
Är det rött eller = ))
Ta ett glas åt mig oxå isåfall...HI HI...
Va rädd om dig.
Kram Helene.

soffie sa...

brrr va kallt ni hade ,usch hoppas verkligen det blir +grader snart,
ååå va fin bild,
kramen

Semester & Mat sa...

Härligt att se hundarna komma överens, va roligt dessutom att få eran att ställa ut han.
Vinprovning, vilken lyx det lät. Hoppas ni fick det trevligt.

Tackar för de värmande kommentarerna.

Ha en fin dag!

Helene sa...

Men HALLÅ ??
Hur var vin-provningen ??
Önskar dig en härlig och mysig fredag.
Kram Helene.