söndag 6 mars 2011

å redan söndag..

Så var det söndag igen då, vad fort helgerna går! Lördagen blev väldigt lugn eftersom jag inte kände mig pigg, men var på stan en sväng och sen blev det mest soffan och teven. En liten mindre promenad blev det, med tunga steg.
Idag har jag känt mig piggare så det blev städning, trots strålande sol och ett helt underbart väder! Om ni visste vad det har töat här! Men vi har ju ändå mycket snö, men härligt med vårkänslan man får :-) Efter städningen blev det en timmes promenad med äldsta dottern, så mysigt att få gå och prata med henne. Blir kvalitetstid att få vara en stund tillsammans. Snart kan man nog också ta ut cykeln om det fortsätter att tina i den här farten!
Har precis kommit hem från den första gången på buggkurs nu och gud så kul det var! Blev jättepirrig när dom på en gång sa att man skulle gå runt och dansa med alla. Jag som nästan aldrig dansar! Men som tur var fanns det fler som var nybörjare ;-) Och det gick bra också och vi lärde oss väldigt mycket på bara 1,5 timme! Så nu kan jag grundstegen och snurra hyfsat åt två håll. Tycker jag är ganska bra kämpat! Blir nog till att träna lite på snurrarna i veckan så man har det i kroppen till nästa gång. Mina fötter värker nu....

Nu är det dax att se veckans avsnitt av Solsidan och sen blir det sängen. Ha en fin måndag alla!

8 kommentarer:

Malin sa...

Häftigt med buggkurs!! Hade vi mer tid så skulle jag vilja att vi gick och lärde oss dansa, men då dom där coola danserna dom gör i Let´s Dance ;-)
Kram

Camilla sa...

Vad kul att det gick så bra på buggkursen.
Övning ger färdighet,vet du ;)
Ja...herre Gud vad det har försvunnit mycket snö.
Men vi har mycket kvar,också.
Ha nu en toppen dag.
Kram på dig!

Semester & Mat sa...

Är så skönt att se att vintern försvinner mer och mer för varje dag som går, även om jag nu vill öka farten lite grann. Så man kan börja på få ställa ut trädgårdsmöblerna och njuta av kaffet ute.

Ha en fortsatt fin dag!

maria sa...

vad roligt med buggkurs :)
en gång i tiden så lärde jag mig att bugga...

hoppas du mår bättre idag !
Ha det bäst fina du !
Kramar Maria

Ulrika sa...

Jag skulle också vilja lära mig bugga! Verkar jättekul!

Jag blev så 'kär' i änglasmyckena!! Jag skulle vilja köpa, har du hittat någon hemsideadress?

Ha en fin vecka!

soffie sa...

å imorrn är det redan onsdag gött då är det snart helg igen,ska jobba imorrn efter 11dagars ledighet:(
så det blir en kortvecka för mej,
kram

maria sa...

Önskar dig en fin dag fina du <3
Kramen

Helene sa...

Jag känner att våren är på väg här nu = ))
Och jag blir så glad.
Precis vad jag behöver.
Önskar dig en fin onsdag.
Kram Helene.