lördag 15 november 2008

Ceriserosa fågelbord?

Idag har jag lyckats köpa en halv liter färg för 150 kr, som skulle vara röd, men är ceriserosa. Snyggt med ett rosa fågelbord? Nej....Kan man reklamera färg? Förmodligen inte....Jag blir så arg! Bara för att man inte kan nånting. Dessutom har jag inte köpt nånting att rengöra penseln med....gah!
Men jag undrar hur han tänkte där på målaraffären, vi pratade om att jag skulle ha en röd färg, och han skulle blanda ihop färgen. Såg han inte att den blev rosa? Själv kan jag ju ingenting, så jag tänkte att den kanske mörknar, typ hur mycket som helst, när jag har målat. Men icke. Varenda fågel i hela området kan inte missa det här fågelbordet, eller så blir dom tokrädda och försvinner för alltid.
Nej allvarligt, jag får nog bege mig dit på måndag och försöka tjata mig till en röd färg istället.

Att det ska vara så svårt.

1 kommentar:

Eva Loppan sa...

Hoppas att det löser sig med färgen på ditt fågelbord...Annars kan man säga att du kanske blir en trendsättare med rosa färg på fågelbord...;-) Skämt o sido åk till färghandeln och kräv att få lämna tillbaka färgen! kramis