måndag 24 november 2008

Nytt husdjur

Å herregud. Igår var barnen hos farmor för att baka pepparkakor. När jag kom för att hämta dem på eftermiddan sprang de ner till dörren för att möta mig. Redan där borde jag ha fått onda aningar.
-Snälla mamma, säg inte nej nu, vi har fått en sak som vi så gäääärna vill haaaa, snällllla mamma!
Hm.
-Vad har ni då fått? Intet ont anande.
-En jättefin grej, ett jättefint djur....kom så får du se!!
Ett djur?
In på toaletten drog dom mig, fram till badkaret, och där satt......Mårdy. Som han hade blivit döpt till. Mårdy har bott på en vind i typ 20 år.

-Men vad ska ni med den till....?
-Snälla, snälla, snälla.....?!
-Jaaa......okej då



Så nu bor denna hemska mård hemma hos oss. Jaja. Det är väl bara att vänta tills intresset lagt sig, så kan man plocka undan honom.....för han kommer inte bli så hemskt långlivad....om jag får bestämma.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha, ja vad ska man säga?! De är ju för härliga dina tjejer. =) Ha en skön vecka. Kramar

♥ Sanna ♥ sa...

underbar men usch skulle inte vilja ha den hemma ... nu ska jag ut och skotta vad gör du idag??
KRAMISAR

Jennyshemochharmoni sa...

HAHAAHAHAHA, tur att deras intresse för saker ändrar sig snabbt *fniss* Möta Mårdy en trött morgon kan ju bli en skräckupplevelse *fniss* KRAM!

Anonym sa...

Hahahaha.Mårdy..Vilken grej ;) Med lite tur så kanske Mirax ger sig på den??? Ja du har fullt upp åxå märker jag!! Här är det hektiskt.I dag har vi varit å köpt oss en bil.Bättre beg saab 9-5. Så ingen ridtur blev det idag heller...Suuuck...Fast,det gör väl inget kanske? Thore är säkert nöjd med att få smaska hö bara,men så syns det på omfånget åxå....Jaa,nu ska jag studsa ini duschen.Ska hämta Julia på träningen i stan snart...Ha en trevlig kväll! Kramar/Titti

Eva Loppan sa...

Jaha ja...ja då är vi två då som har ett sådant "husdjur"...problemet är att jag nog inte blir av med min så lätt...Då det är makens stolthet....brrr.

Kramiz Eva