söndag 30 november 2008

Första advent

Igår bakades lussebullar, jättegoda med vanilj, kardemumma och mandelmassa. Mums! Mycket deg blev det, så tur att jag hade mina tjejer till hjälp....som bakade med stoor koncentration!



Idag har det varit rätt tråkigt väder, från att ha varit -11 grader igår, till nollgradigt och regnblandat idag....men ikväll ska det frysa på igen, tur det!
Igår kom även fågelbordet upp, men än har jag inte sett en enda fågel....kanske blir vi tvungen att flytta det till framsidan av huset, där såg jag i allafall en stackars talgoxe som satt och huttrade idag...

Nu i eftermiddag har vi varit på julskyltning på stan. Tjejerna vägrade vänta tills lucian skulle komma, dom var mest intresserade av om nån tomte skulle skänka några paket. Vilket dom inte gjorde, så besvikelsen var ganska stor....


Kära vovven fick också följa med, jag tänkte att det kunde bli en bra miljöträning. Faktiskt skötte han sig riktigt bra! Stolt matte! Så nu är han ganska nöjd, efter 1,5 timme ute på stan bland massor av folk och hundar. Nu ska vi göra lite tacos och njuta dom sista timmarna av första advent :)

Hoppas ni får en mysig kväll!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Vilka mysiga bilder! Och vilka duktiga tjejer mitt i julbaket!
Det låter som att ni haft en fin första advent! Tack för gratulationer och fina rader i min blogg!!

Kram /Ulrika

♥ Sanna ♥ sa...

Vad fint ni har gjort så julmysigt!! Är snön kvar här är allt borta från en halv meter snö till inget på 3 dgr hmmm
Sjukdomarna börjar ge med sig men tröttheten finns ska skriva receptet till dig har inte glömt
KRAM