söndag 8 februari 2009

Mera strul

Nej inte fick sambon komma hem idag heller. Blodvärdena är ännu inte så bra att de vill släppa honom, men han MÅR mycket bättre iaf. Känns skönt!
Fredagkväll såg tjejerna och jag på Let´s Dance, och sen blev jag uppe och såg nåt mer, halvsov lite i soffan. Vid 23,30 gick jag och la mig. Vaknade med ett ryck en stund senare, gissningsvis mellan 00,00-01,00 av att jag hörde ett ljud utanför sovrumsfönstret. Tänkte "vad sjutton var det", det lät som om en av pulkorna, som står lutad mot väggen, föll omkull. Ja tänkte jag, det var väl en katt eller nånting...Somnade om efter en stund igen eftersom jag inte hörde nåt mer.

Vaknade på lördan och stökade undan frukost, duschning, rastning av hund. Jag och tjejerna skulle åka ner på stan och handla samt köpa hundmat, så vid 11,00 skulle vi åka. Då när vi kom ut och jag skulle ta ur motorvärmaren, såg jag några konstiga sladdar som stack ut från grillen på bilen. Vad är det här, säger jag till tjejerna. Då ser jag att extraljusen är borta! Jäkla skit! Nån har alltså varit dit på natten och stulit dem! Så förmodligen var det dom jag hörde när jag vaknade på natten...känns inge bra :(
Så det var bara att ringa polisen och göra en anmälan, men det är ju lika med noll ändå! Inga spår, och dessutom hade det snöat under natten. Inget annat verkar vara borta, allt inne i bilen var orört.
Sen ringer sambon och säger att han inte får åka hem...han var så deppig. Han känner sig riktigt pigg, men hans värden är inte så bra än, även om de har vänt. De vill behålla honom lite till så vi vet inte när han kan åka hem. Åkte upp med tjejerna på eftermiddan med lite mer kläder och den lilla DVD:n som vi har hemma. Hyrde en action åt honom så att han skulle ha något att göra...
Sen ringde mamma och undrade om vi ville äta middag där, så då åkte jag och tjejerna samt vovven dit och åt god mat! Så skönt det var att få lite sällskap samt slippa laga mat.
Sen åkte vi hem och såg melodifestivalen. Alcazar hade en riktig hit....men resten?!
Nej nu ska jag hoppa isäng, men känner mig lite stirrig, vet inte om jag kommer att kunna somna....Även tjejerna tycker att det är otäckt att det är en "tjuv" som varit in på vår gård....de ville förvissa sig om att jag låste dörren. Stackarna!
Jag får läsa en bok en stund och se om jag somnar.

4 kommentarer:

Eva Loppan sa...

Meeen lilla vännen! Fy att du ska råka ut för allt också! Otäckt med tjuvarna! Hoppas att sambon mår bättre idag! Du får tänka så här att det är bra de håller kvar honom tills att "faran" är över! Ja jag var på vift ända fram till melodifestivalen igår. Hör av dig igen om det är nåt jag kan hjälpa dig med eller om du behöver prata!

Kramis Eva

Helena sa...

Nämen usch vilken helg!! Hoppas verkligen att din man kryar på sig snart och att veckan som kommer blir bra mycket bättre!

Anonym sa...

Nää vad fräckt!!! Å vilken osis. Stackars sambon åxå som inte fått komma hem :( Hoppas det blir snart!!! Synd du bor en bit bort,annars har vi kunnat byta jycke...Jason skulle vråla rakt ut om han hört nån utanför..Känns ganska tryggt med honom...Hoppas ni får sova inatt nu,både du och barnen!! Stora Kramar!!!

Anonym sa...

Att en del ska ha så svårt att skilja på ditt och mitt? Gud så tråkigt.
/P