fredag 25 september 2009

Helg igen

Så var det fredag igen ;-) Fredagsmys med tacos, vin och Idol framför teven. Har just varit ut på en cykeltur med hunden, och blev förvånad över hur ljummet och skönt det var i luften. Men det ska ju bli soligt och ganska varmt imorgon :-)
Idag har jag haft riktigt flow på jobbet, känns som om det blev en riktigt lyckad dag. Tur man får såna dagar också och inte bara huvudvärk och tråk :-)
Lite tråkigt har det varit i och med att en arbetskollegas hund har blivit allvarligt sjuk och eftersom vi bara har en veterinärstation och inget djursjukhus så var de tvungen att åka tidigt imorse ca 15 mil. De hade varit vakna hela natten och vakat och jag vet precis vad de går igenom...det har jag gjort många gånger själv med hundar jag haft *ångest* Så mina tankar har varit hos dem hela dagen och även nu, för jag vet inte hur det har gått alls, men håller tummar och tår.
Sambon och jag har i af slängt ut den gamla sängen till dottern och i helgen ska väl den nya monteras...en säng med lådor under som jag tror blir jättebra då hon har så litet rum och behöver all förvaring hon kan få. Sambon fyller år imorgon, så det får väl bli kanske på söndag.
Annars har jag fått nya Drömhem & Trädgård med posten idag, så det blir till att kolla in alla härliga reportage :-) Nej, ett glas vin är väl på plats nu och lite läsning innan Idol börjar. Ha en skön fredagkväll!

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Drömhem och Trädgård har jag också haft. Hoppade av.....men vet inte varför. Nu började sakna den.
Idol ska jag också se om 4min men jag har inte hunnit med något vin. Måste bättra mig!
/P

Susanne P sa...

Det är alltid så oroväckande när djur behöver veterinärvård. Hoppas att det gått bra för dem!
Ha en bra fredagkväll. Nu är det Idol som gäller!
Kram
Susanne P

Camilla sa...

Önskar dig en underbar fredagskväll./Camilla.

Hallon & Blåbär sa...

Hoppas det löste sig till det bästa med din kollega's vovve. Aldrig kul när ens djur blir sjuka.

Hoppas att du får en toppenhelg!