måndag 21 september 2009

Helgen försvann i ett nafs

Inte blev det så mycket gjort i helgen, har plockat undan lite trötta höstblommor (alldeles för eländiga för att ens fota), sambon har tvättat våra bilar och klippt gräset. Vädret har varit helt underbart, soligt och varmt. Igår eftermiddag tyckte jag till och med att det hettade i kinderna efter en dag i solen ;-)
Annars har vi mest slappat och tagit det lugnt. Väldigt skönt det oxå nån gång!
Ikväll har jag tagit en långprommis i skogen med vovven, och när vi kom tillbaka efter ca 45 minuter tog vi ett träningspass med lite lydnad och sen lite dirigering i jakt. Han har blivit så duktig! Tänk tänk om det är möjligt med en jaktstart nästa sommar/höst?? Jag vet inte om jag törs tänka tanken än, men det skulle vara så kul. Men då har vi en utmaning i att träna med riktigt vilt och sen har vi en del simning att träna också eftersom det även är apportering i vatten. Den som lever får se....:-)

Skogen ger mig grym kraft

Underbart skönt var det i skogen, där får jag sån kraft. Särskilt när tankarna mal runt i huvudet, runt, runt. Jobbigt när man har kommit in i en sån vända...Funderar ut och in hur man ska göra med olika saker...Ibland blir jag så trött på mig själv, måste man fundera så himla mycket??!!
Men jag känner mig på mycket bättre humör nu, och nu ska jag ta mig en stor kopp te och snart är det dax att sätta sig framför teven och Simon o Thomas, mina favoriter. Och naturligtvis måste jag även se Anna Anka som har retat halva Sverige med sina uttalanden. Jag och sambon såg det första programmet förra veckan och satt mest och gapade...;-) Så missa inte det på 3:an 21,00, Svenska Hollywoodfruar.

Ha en skön kväll!



♥♥♥

3 kommentarer:

Cissi sa...

Det där med blommorna känner jag igen. De ser för bedrövliga ut.. Men jag har lite svårt att skiljas från dem ännu..

Vi har också blivit med hund! Han flyttar hem till oss på lördag. Den ska jag träna jakt med och det ska bli så spännande!

Camilla sa...

Jag gillar också att se på Simon och Tomas.
Såg även på Anna Anka....
Vilket våp!
(Får man säga så?)
Man kanske blir lite tokig med för mycket pengar...
Vad vet jag :)
Ha en bra dag.
Kram./Camilla.

Titti sa...

Tänk att jag helt missat Kajsa Anka..Jag menar Anna Anka... Bäst man ser reprisen..Om jag hinner.Har häcken full...På fredag hämtar jag Baldur :) Ska bli sååå kul..Hoppas jag iallafall.Hoppas du har en trevlig kväll! Kram!