måndag 7 september 2009

Stumma ben och glada miner

Ledig har jag varit idag, och vilket underbart höstväder det har varit! Började morgonen med att få iväg mina barn till skolan. Sen tog jag en rask promenad på ca 20 min med vovven. Därefter hem och in och satte på en dvd med funktionell träning (30 min), dvs man har bara kroppen som redskap när man tränar. Man tränar hela kroppen och det är mage och rygg som stärks, och så blir man smidig :-) Shit vad jobbigt det var, men kul! Det kommer jag att göra om, minst en gång i veckan, helst två.
Efter det blev det en snabb dusch och iväg på stan. Åkte till en ny affär och kollade klinker, och vad såg jag, om inte nästan helt samma klinker som jag tittade på i lördags, men ca 300 kr billigare - per kvadrat!!! Dessutom skulle jag få 10 % på det priset. Tog lite bilder så att sambon kunde få se, men vi har nog bestämt oss för detta och så blir det till att beställa den här veckan. Yes!!
Inte nog med det så har sambon köpt en bil, en nyare kombi. Känns suveränt då vi kört "gammbilar" ett bra tag nu. Nu ska den fixas iordning för den är inte körbar för tillfället pga avåkning. Men det är ju inga problem när man man en man som är bilmekaniker ;-)
Det blev lite fortsatt shopping idag, köpte en ny brödkorg i lantlig anda, en hjärtformad skylt med orden "lev idag", ljuslyktor och en söt flaska som jag hittade på en loppis och den ska jag ha som vas. Den hade lite hjärtform i glaset, lite ovanlig, och eftersom jag älskar hjärtan kunde jag inte låta den vara.
Sen när det var dax att hämta tjejerna från skolan åkte vi och köpte en kattlåda, kattsand och matskålar. På lördag hämtar vi kissen och det ska bli så spännande! Tjejerna räknar dagar...

Inte nog med det så har jag avslutat dagen med ännu en promenad med hunden, och lite bollsök under vägen. Han är helt otrolig på att söka...tror ingen slår honom där. Kastade bollen ut i en slänt ner i skogen, det var snårigt och stenigt såg jag sen, men han bara vräääkte sig ner för slänten, helt orädd och med en sån himla söklust. Nu ligger han nöjd i sin säng med benen i vädret. Och det gör nog snart jag med, känner mig stum efter dagens träning :-)

Nu ska jag komma i säng i hyfsad tid, imorgon är det jobb igen :-)

3 kommentarer:

Camilla sa...

Jag förstår att ni räknar dagarna till katten ska komma.
Det skulle jag också ha gjort.
Ha en bra dag.
Kram./Camilla.

Hallon & Blåbär sa...

Åh, vad duktig du är med träningen.

Kul att du hittade ett kakel som liknade det ni tidigare suktat över och dessutom till ett mycket bättre pris, så gör en så glad.

Spännande att ni snart ska få hem er sötis.

Ha en toppendag!

Susanne P sa...

Kul med lite "hjärn-gympa" för hunden. Själv lade jag spår i helgen till två av mina hundar.
Ha en trevlig kväll.
Kram
Susanne P