måndag 7 februari 2011

Ljusare!

Vad härligt det är nu, att eftermiddagarna blivit så mycket ljusare! Igår upptäckte jag att det började skymma först vid 16,30, underbart...längtar så himla mycket efter ljus och värme! Igår var för övrigt en toppenhärlig dag, med sol, droppande tak och helt underbart väder. Passade på att ta några bilder när jag var ute :-)
Idag är jag hemma med 8-åringen, som hade ont i huvudet och lite feber igår kväll. Idag verkar hon piggare men tempen vill inte riktigt gå ner, så vi får se hur hon mår ikväll.
Tog tag i en hunddusch igår, han har inte blivit duschad sen i september nån gång, så det var välbehövligt. Passade på att trimma först, bort med en massa tasshår och trimmade även öron och svans. Han blev så otroligt fin och härlig i pälsen! Så blank så man kan spegla sig i honom och han verkar tycka att det var väldigt skönt själv. Även om själva duschningen inte var så himla uppskattad, är det det minsta halt på golvet får han panik och står med benen spretandes åt alla håll. Tänkte på fm idag att jag skulle träna lite att få honom gå in självmant i duschen, tog några godisar och tränade på att gå in några gånger. Lite godis, det är allt som behövs för en flat! :-))
Hoppas ni alla får en bra måndag!


En liten karamell, så blir man väldigt övertalningsbar! :-) Min sötnos!


Från promenaden igår, min fina flatkille!

7 kommentarer:

Titti sa...

Stilig kille :) Min syrra har skaffat valp,en Jack Russel.Gissa om man blev sugen...Bullterriern Bernt,det vore nåt ;)
Skönt att det går mot ljusare tider åxå,är trött på mörker å kyla nu...

soffie sa...

hoppas din son är piggare nu,jobbigt när de små är sjuka!
å va fin din hund är vilken underbar bild på han i snön,
Det är verkligen härligt nu då ljuset återvänder till oss men blä hos mej har det vräkt ner en massa snö igen:(

Helene sa...

Vilka fina bilder !!
Hoppas dottern är på bättringsvägen...
Jag längtar till våren nu !!
MASSOR.
Ha det gott.
Kram Helene.

Malin sa...

Badkarsmatta säger jag bara, köp en och lägg in när han ska duscha, du kommer märka världens skillnad. Men fin blev han i varje fall :-)
Kram

Semester & Mat sa...

Här kan det också vara en cirkus varje gång det är dusch/bad på gång för Jycken, men det underlättat att ha en badkarsmatta. EN sådan kan ju ha i duschen också, eller varför inte en handduk som hunden står på.
Härligt när man märker att det nu blir ljusare. Jag har börjat med en riktigt städning av huset nu, nedervåningen iallafall, är det tidigt att säga vårstädning?
Låter bra iallafall.

Ha en fin dag!

Camilla sa...

Kan tänka mig att det inte är en lätt match :)
Men vad fin han ska ha blivit.
Oj...vilken fin bild, där han står i snön.
Kram på dig!

Helene sa...

Ha en härlig onsdag !!
Kram Helene.