fredag 11 februari 2011

Tacksamhet



Idag är en dag när jag extra mycket tänker på hur mycket jag har att vara tacksam över. Tacksamhet över mina goa tjejer, min sambo, vårt hus, som jag älskar. Vi har kläder, mat på bordet och pengar över som vi kan åka på semester för. Vi är friska och har ett arbete att gå till. Jag känner djup tacksamhet för det! Dessutom är det fredag idag, underbart :-))
Lillskruttan är fortfarande febrig och har ont i halsen. Tidigt i morse när hon kom ner till vår säng lät hon lite "kruppig" (falsk krupp har hon haft ett antal gånger tidigare) och jag tänkte ringa vårdcentralen, men gjorde inte det. När hon hade vaknat till och ätit lite kunde hon i alla fall prata och var hyfsat pigg trots 38,3 i morgontemp ;-)
Jag har röjt av nedervåningen idag oxå, då svärmors gubbe kom med ett vedlass igår, och det behövdes verkligen städas lite efter det. Känns som man är rik när vedförrådet är påfyllt! Sen åkte jag och köpte två bakelser till skruttan och mig, hon var lite ledsen för att dom skulle "vrålfika" på skolan idag, eftersom klassen skött sig så bra. Så då fick hon göra det med mig istället, mums va gott det var :-)
Igår fick jag hem filmen The Secret, och jag tyckte nästan den var bättre än boken. Det blir så påtagligt när man ser på film. Den har en hel del att göra med min tacksamhet jag känner idag. Fick verkligen en vitamininjektion av filmen! Vad viktigt det är att man gör saker som fyller en med glädje och lycka. Att lyssna till sitt inre är det viktigaste!
Nu hoppas jag att ni alla har en riktigt mysig fredag ♥ Kram till er!


Köpte denna söta blomma igår, känns lite vår!


Mitt kök går i blått just nu, gillar :-)

6 kommentarer:

Titti sa...

Ja fattigdomen börjar i vedbo´n ;) Trevlig helg :) Kram

soffie sa...

va fint du skriver och man glömmer lätt bort vad mycket man har att vara tacksam för,
Va vackra tulpaner och dina lyktor å va fina,
kram å goo fredag

Semester & Mat sa...

Vi är nog rätt dåliga många av oss att tänka efter oftare vad vi har att vara tacksam över. För det mesta så finns det en hel del att vara tacksam över, bara man tar sig tiden att tänka.

Ha en fin kväll!

Susanne P sa...

Du skriver så klokt!
Man glömmer så lätt det man har och bara drömmer om det man inte har...
Kram & ha en fin dag!

Camilla sa...

Låter som du har haft fullt upp.
Vilken tur att det blev lite gofika :)
Kram på dig!

Ulrika sa...

Låter som en bra film, måste googla lite och kanske hyra den :) hoppas ni snart blir friska!!

Ulrika