onsdag 2 februari 2011

Ny dag, nya möjligheter



Ja så känns det faktiskt idag :-) Från att ha haft en riktig dipp någon vecka känns det lite bättre igen. Ibland kan det vara så små saker som gör att det dippar åt ena eller andra hållet ;-)
Idag känner jag mig glad över att det går så bra med maten, jag verkar ha hittat min grej och hur jag ska äta. Det är så viktigt att man känner sig mätt och nöjd, har faktiskt inte tänkt ens på mat på dagarna nu! Efter lunch brukar jag alltid bli så trött och längta efter både det ena och det andra, men så fort jag skippade kolhydraterna på lunchen, försvann det problemet! Istället för gröt eller fil (som det oftast blev, om jag inte hade någon matlåda över), så äter jag nu t ex en 3/4 burk tonfisk i olja med grönsaker, kanske ett kokt ägg till, eller idag ska jag äta lax (från igår) och sallad, eller köttfärssås som är över, med grönsaker. Det känns som det är väldigt enkelt :-)
Man behöver ju inte heller skippa den goda fredagsmiddagen, hoppar bara över klyftpotatisen och äter fläskfilé med god sås, eller liknande. Ett glas rött hoppar jag ju inte heller, haha. Viktigt att hitta ett sätt som fungerar utan att man känner att man måste ge upp allt!
Istället för godis eller annat slisk på helgen går det bra med lite hemmagjord glass, eller bär med grädde, jättegott och mättande! Lite mörk choklad är också gott.
Idag jobbar jag sent, inte mina favoritpass, men man måste ju ha dem ibland ändå.
Vi har ringt Umeå igen och de vet inte när vi kan få komma. Helt plötsligt har dom för få resurser och har bett om mer men vet ingenting. Det känns inte bra. Dom frågade om vi kunde komma med kort varsel om det blev ett återbud, och det får vi i så fall ta ställning till då. Det ska ju fixas med allting så det beror på hur nära inpå dom ringer. Dottern blir så besviken...hon börjar ju ana att det kanske inte kommer att kunna bli någon fotboll för henne i sommar och det gör henne så ledsen. Det skär i hjärtat på en! Jag hoppas verkligen att det kommer ett besked snart ändå, så vi kan få det gjort någon gång...
Dax för mig att göra mig i ordning för jobbet, ha en bra dag allihopa ♥

8 kommentarer:

Camilla sa...

Hoppas att det det fixar sig med dottern snart.
Sv: Jag har inte fått kontakt på Terrys storseanser,men av andra medium har jag fått kontakt.
Det är MYCKET intressant.
Kram på dig!

Helene sa...

Ja jag är inne i min svacka än...Känns så segt nu...Men snart så kanske jag känner annorlunda !!
Du är så himla duktig med maten, när jag mår bättre igen så ska jag försöka ta tag i det.Då får du tipsa mig om bra mat = ))
Du har en utmaning att hämta på min blogg idag.
Ha en fin dag och en bra kväll på jobbet.
Kram Helene.

soffie sa...

usch inge kul när man inte känner bra ,jag är med nere i en downperiod nu men man får försöka se fram emot nåt trevligt å ta en dag isänder helt enkelt,även om det är skitjobbigt,
duktig du är med maten!
hoppas det blir en tid snart för dottern,
kram

Semester & Mat sa...

Mycket om hur vi mår, är nog hur vi äter. En viss del iallafall.
Kolhydrater, har vi också testat en gång att ta bort. Tog mera sallad istället för potatis och pasta. Undvek bröd.
Men till slut när vi var ut och åt en gång så var jag så fasligt sugen på strips, så jag åt mera strips än övriga maten på tallriken ;)

Ha en fin dag!

Susanne P sa...

Jag hoppas att det ordnar sig för din dotter...
kram

Malin sa...

Vad jobbigt att dom inte ger er någon tid, förstår hennes frustration och besvikelse!
Skönt att du hittat ett sätt att äta som funkar för dig men bra att du fortfarande unnar dig sånt som är gott för dig!
Rött vin och mörk choklad är bara SÅ gott! Gärna med en god parmesan i bitar till...
Kram

Anonym sa...

Hej,


Tack för en fin blogg!
Jag hittade er sida och undrar om ni skulle vara intresserad av att publicera en länk till våran klients hemsida?
Denna artikel har en diskret länk till Expedias hemsida, som vi sammarbetar med.

Hör av er till mig i så fall :-)

Med vänlig hälsning,

Marie Sjöström
OBAN Multilingual
marie.sjostrom@obanmultilingual.com

Jennyshemochharmoni sa...

Skönt att höra att det har vänt lite :) Jag hoppas verkligen ni får komma dit snart. Låter ju inte bra alls att de har så fullbokad. Förstår verkligen om ni vill ha det gjort! Jag håller en tumme för er. Trevlig helg! Bamsekramen Jenny