torsdag 3 februari 2011

Utmaning

Jag har fått en utmaning av goa Helene, här kommer den!

1 Hur länge har du bloggat?

Kommer inte ihåg! Men ca två år gissar jag :-) Det blev inte så många inlägg i början, jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva om ;-) Jag började på en annan blogg som jag inte har kvar nu...Sen var meningen att jag skulle skriva om kost och ge tips och råd, men det har inte blivit så mycket sånt.


2 Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?

Det är ett gäng som jag för det mesta tittar in till, lite dålig på att söka nya bloggar. Jag har några favoriter jag gillar! Men alltid roligt när man hittar nya!

3 Av de bloggar som du läser, hur många är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?

Det är nog mest dagboksbloggar :-)

4 Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Jag kan inte tänka mig annat än att jag är mig själv!

5 Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den hela tiden?

Nej jag har nog hittat min gräns tror jag!

6 I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse?

Det är jättekul att få kommentarer och respons när man bloggar, men jag skriver inte bara därför, det är ju jättekul :-)

7 Har du träffat folk IRL efter att ha träffat dem via bloggen?

Nej det har jag inte, men det skulle vara jättekul!

8 Tror du att det är skadligt för vissa personer att blogga?

Det kan det säkert vara, beroende på vad man skriver!

9 Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?

Hm, kanske att man sitter lite väl länge framför datorn ibland ;-) Annars är det nog inga nackdelar!

10 Tror du att du fortfarande bloggar om två år?

Jag vet faktiskt inte! Eftersom det är så kul så kanske jag gör det!


Den som vill får gärna anta utmaningen! Skriv gärna om du gör det, så får jag kolla, roligt att läsa :-) Ha en fin torsdag!

6 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Har fortfarande inte tagit denna utmaning, har sett den lite varstans nu och lika roligt är det att läsa vad alla skrivit.
Verkar vara många som har bloggat i två-tre år, kanske det slog igenom riktigt då för oss vanliga personer att blogga.

Vi får se, jag har rätt mycket tid över ikväll och då är det lätt att fastna vid datan ;)

Ha en fin kväll!

Helene sa...

Va kul att du har gjort den och då får man även veta lite mer om dig = ))
Ha en underbar fredag.
Kram Helene.

Camilla sa...

Den där hade jag för några dagar sedan.
Kul att den går runt i bloggvärlden, så man får se hur alla svarar.
Hoppas att du har en lugn och skön fredag.
Kram på dig!

soffie sa...

va roligt att läsa om ditt bloggande,
ha en gooo lördag!!!!

Stattinskan sa...

Hittade dig hos Camilla via en kommentar du skrivit - och du skriver om Långsele. Jag är uppvuxen i Långsele och Sollefteå, men är en fuskskåning sedan ganska många år. Dock bor och lever mina föräldrar i SOllefteå.
:-D

Karin sa...

Den där utmnaningen är kul!
Jag har själv inte kommit mig för att göra den, men en vacker dag så... :)