onsdag 16 februari 2011

Så åkte man dit

Det går inte att vara hemma hur länge som helst bland förkylda barn och tro att man ska klara sig undan ;-( Nu är det min tur att vara förkyld. Tårarna rinner, näsan rinner, nyser konstant. Irriterande! Yngsta dottern är tillbaka i skolan men äldsta är lika förkyld som mig. Vi har "roat" oss med att titta på film några dagar. I förrgår såg vi den "nya" Karate Kid, jag tyckte den var jättebra och gillade verkligen budskapet i filmen. Dessutom skulle jag gärna åka till Kina, det är så vackert där! Jag gillar också det andliga klimatet där :-) Filmen var hela 2 timmar och 15 minuter, men det kändes inte så länge!


Fascninerande natur i filmen och här är kinesiska muren. Så vackert!


Denna söta charmiga tjej var också med i filmen, man smittades av hennes glada sätt :-)

Igår såg vi en film som jag inte kom ihåg vad den hette, om älvor och den var också bra, tecknad. Idag blir det Draktränaren, den har jag hört mycket om. Tur man har tv och dator såna här gånger! Nu ska jag sätta mig och snörvla framför teven igen. Hoppas ni alla har en bra onsdag!

6 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Ja någon gång så halkar man dit, när övriga familjen är sjuka.

Skickar lite krya på er hälsningar till er alla!

Malin sa...

Fy vad jobbigt, här har vi precis börjat tillfriskna, efter 4 veckor!!
Draktränaren är verkligen underbar!

Jag vill inte åka till Kina pga deras politik och brott mot mänskliga rättigheter, men jag kan tänka mig att det är ett otroligt vackert land.
Kram och krya på dig!

Stattinskan sa...

Skickar lite extra krafter för att mota förkylkningarna :-)
Kina skulle jag också vilja åka till :-)

Camilla sa...

Nä..har du åkt dit också.
Tusan vad många det är som har blivit förkylda.
Peppar,peppar så har vi klarat oss.....än så länge :)
Kram på dig!

Pernilla sa...

Det är skönt att se film när man har näsa som rinner och mår pytonorm. Krya på Er!
/P

Helene sa...

Hoppas du mår lite bättre idag !!
Det är ju FREDAG = ))
Önskar dig en fin dag och en mysig helg.
Kram Helene.