fredag 2 november 2012

Fredag!

Ledig fredag idag, igen :-)) 
Sämre kan man ha det :-)
Följde med tjejerna till frissan på förmiddagen. Båda sparar sitt hår och var rätt rädda att det skulle klippas för mycket, men det blev inte så farligt. Det var tydligen fyra månader sen de var där, kan inte fatta att tiden gått så fort! Sen tog vi en sväng till Granngården för att titta på vinterridstövlar, men det fanns väldigt dåligt med storlekar. Ser ut som vi får åka till grannstaden och försöka hitta några. 
Efter det åkte vi till en lågprisaffär i stan, yngsta dottern köpte en fin rosa matta till sitt rum, och en anslagstavla. Sen vidare och åt lunch tillsammans med en arbetskamrat som vi först hämtade upp på jobbet. Maten var jättedålig, trist! Kotletten var så hårt stekt att den nästan inte gick att skära :/
På eftermiddagen har jag klippt bort lite hår på tassar, öron och svans på hunden, det växer så fort ;-) Sen tränade vi lite trix, ska försöka lära honom att sitta fint, med framtassarna upplyfta om ni förstår vad jag menar. Började med att lägga en stol framför honom och med klickern försöka få honom lyfta upp tassarna där. Gick jättebra! Nu får vi se om jag ska lyckas lära honom lyfta utan stol, det blir en utmaning ;-)
Nu har jag också varit och veckohandlat så nu ska jag slappa en liten stund innan tacomiddag, sen blir det Xfaktor ikväll och bara soffan och teven. Skönt!

Ha en underbar helg!



6 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en mysig dag. Springer Spanieln sällan att lära att sitta bara på rumpan, om man så säger. De är inte skapta för det, tror jag, haha. Minna ramlar helt enkelt bakåt. Hoppas det går bättre för Retrivern. Flaten brukar ju klara det mesta, eller hur?
/P

Semester & Mat sa...

Efter en sådan fullspäckad dag är fullt tillåtet med en kväll i soffan tycker jag.

Kram

Camilla sa...

Oj,du hann med mycket i fredags.
Hoppas att du fick ta det lugnt på kvällen.
Tjejerna blev jättefina i håret!
Kram!

soffie sa...

härligt med en ledig dag å fredagar känns alltid så skönt att ha som ledig dag tycker jag:) va fint hår dina tjejer har,må gott

Susanne P sa...

Vissa dagar hinner man med mycket.
Så kul att träna in trix på hunden.
Kram

TIDSOPTIMISTEN sa...

Så fina de blev i håret, snart är det dags för mig också att få saxen i håret (fem månader sen jag var där sist, hua). Trist med kotletten men hoppas resten av helgen blev bra ;)

Kram Ullis