torsdag 9 april 2009

Ääääääntligen påsklov!

Tjohej!

Nu är det dax att mota bort huvudvärken och ta ett glas vin och känna lugnet...:) Riktigt härligt känns det med påsklov, börjar inte jobba förrän den 20/4! Känns som låååångt bort!
Idag har jag varit och tittat på äldsta tjejens klass, som har haft redovisning om järnåldern. Så söta dom är när dom står där framme och redovisar! Jätteduktiga!
Sambon har varit i väg med den yngsta till doktorn, och de har tagit massa prover. Det ska tydligen utredas om hon kan vara allergisk eller överkänslig mot nåt. Det hade varit riktigt jobbigt för henne, hon fick ta två blodprov, stackars liten....bara vi nu får ordning på magen! Som plåster på såren har hon (båda två) fått påskpresenter av både morfar och mormor, som de var jätteglada över! Både godis, tidningar och mycket annat smått och gott :)
Vovven är mycket bättre i sina ögon, känns skönt. Jag måste ändå ringa till pensionatet han ska vara på och höra att det är okej att han kommer. Tänk om de säger nej....törs inte ens tänka tanken! Men veterinären sa ju att han inte kunde tänka sig att det var smittsamt....

Ikväll nu ska jag nog ta det rätt lugnt, är väldigt trött. Men jag ska skriva listor på allt som ska packas till fjällen. Imorgon ska jag laga kyckling som ska frysas ner och tas med. Sen åker vi på lördag och kommer hem på tisdagkväll.

Tänkte passa på att önska alla som tittar in här en riktigt härlig påsk med mycket sol och god mat och umgänge! Ta hand om er, det ska jag göra, vara med familjen och mysa, åka skoter och äta god mat, förhoppningsvis sola...

GLAD PÅSK!!






6 kommentarer:

Mija sa...

Glad påsk och en extra påskkram till lill-tjejen som var så duktig hos doktorn. Jag vet hur det är, har sprungit med mina barn på utredningar en miljon gånger.. (fick tyvärr inget bra svar på vad det var som var fel med magen på dem..)

Kram och glad påsk

Jessica sa...

Vad härligt med så lång ledighet. Hoppas ni får en riktigt härlig resa nu med massa vackert väder och en massa andra roligheter.

Glad påsk på dig!

Soffie sa...

GLAD PÅSK önskar jag dej

Titti sa...

Hoppas ni får en härlig tur till fjälls!! Glad Påsk!!

Ulrika sa...

LÅter som en underbar påskledighet ni ska ha, med snö, skoter, god mat & dryck... och förhoppningsvis sol!
Här är det barmark... men ibland saknar jag Kirunavåren, den gick inte av för hackor! :-)

Kram och glad Påsk!

Pernilla sa...

Jag önskar dej en fortstatt Glad och god Påsk.
/P