lördag 18 april 2009

Utställning

Vaknade med ett ryck av att telefonen ringde och förstod direkt att det var nåt som inte stämde. Tittade på klockan och förstod att den var över sju! Shit också! Min väckare hade lagt av, skulle ha klivit upp senast 05,45 för att hinna koka kaffe, göra macka och äta frukost. Men E stod utanför dörren och väntade och det var bara att ge henne hunden, hon sprang iväg och rastade medans jag rafsade ner mina grejor + hundmat och kutade ut i bilen, utan macka och kaffe! Å vad jag inte gillar att försova mig!
Tack och lov hann vi ändå fram i hyfsat god tid, E skulle in strax efter nio med sin hund och vi var där ca 8,30 så vi hann bära in grejorna och ställa oss i ordning.
Det gick bra för E, det var första gången på utställning och de fick en slät 1:a då han behövde växa på sig lite, samt ringtränas lite mer. Men det gick ändå bra och hon var nöjd!


Premiärutställning för Mio. Det gick bra!

Sen dröjde det ända till ca 12,30 innan Mirax fick komma in, han var nästan sist i sin ring. Den här gången hade jag buren med mig, så lättsamt det var att ha honom i den. Då fick han i lugn och ro sitta där och titta, funkade jättebra! Jag är också jättenöjd över hur han skötte sig i ringen, bästa gången hittills! Han fick också en slät 1:a, inget hederspris då hon tyckte att han hade något för sluttande kors. Men i övrigt mycket proportionelig och fin :)


Matte superstolt över hur Mirax uppförde sig!

Solen sken för övrigt, men det blåste. Vi var inne i en ishall och där var det lite kallt men det gick bra ändå. Tur att det fanns kafeteria med kaffe och choklad och mackor, hrmm.
Nu ska jag cykla till Ica och köpa lite lördagsgodis med mina barn. Har en mycket stolt sexåring som lärt sig cykla och nu fick vi inte ta bilen utan nu är det bara att cykla på :)

Ha en skön lördag, här blir det en god middag med vin och Robinson :) Kram♥


5 kommentarer:

Jessica sa...

Hua, inget vidare att försova sig när man ska iväg någonstans.

Fin och duktig Mirax som står så fint.

Ha en fortsatt bra helg!

Titti sa...

Vad duktig han är Mirax! Som jag skulle önska att min husgris kunde uppföra sig sådär...Skulle bli utslängd på en nanosekund..Han låter kraftigt haha. Nu ska jag skjutsa barn...Det är bara kompisar som hägrar nu...Kram!

Eva Loppan sa...

Hej vännen! Hoppas allt är bra med dig! Kul att det gick bra för digo Mirax och även för E och Mio! Vi ses i morgon hoppas jag!

Kram Eva

Pernilla sa...

Lysande! du ser det börjar lätta på utställningsfronten - hänger du med till Östersund nu då? vi är anmälda och startklar, nu får han mkt konditionsträning så han ska vara fin i kroppen "ler"
Kram Pernilla...pussa på Mirax från mig

Pernilla sa...

Oj oj, kände paniken bara jag läste om din morgon. Utställningar kräver lugn och planering. Jag avundas dej INTE! Tur att det gick hyfsat en då.
Och, vad är en HP-rosett på väggen? Dammig, urblekt och .......alldeles underbar.
/P